Någon som vet var denna slangklämma kan ha suttit?

Forum / Modellspecifika forum / OG9-5 / Någon som vet var denna slangklämma kan ha suttit?

  • Författare
    Inlägg
    • juni 7, 2025 kl. 17:02 #521924

      Hittade denna slangklämman på golvet under bilen, ganska precis i mitten och strax bakom framaxelcentrum, när jag backat ut ut garaget. Någon som vet var den kan ha suttit och vilken funktion den haft?
      Diametern på det som omslutits var ca 60mm och det är en smal, ca 5mm, engångsklämma som låsts genom att klämmas ihop, inte med skruv.

       

        juni 8, 2025 kl. 07:07 #521928

        Hej

        Den kan vara till styrväxeldamasken.

        Hälsningar

        Bernt

        1 användare tackade författaren för det här inlägget.
          juni 8, 2025 kl. 07:46 #521930

          Den typen av klämma brukar följa med yttre drivknutsdamask. (Etermarknad) Fast den är lite större i omkrets.

          1 användare tackade författaren för det här inlägget.
            juni 8, 2025 kl. 21:23 #521951

            Stort tack Göran och Bernt! Era tips förkortade letandet betydligt. Det visade sig att klämman suttit på vänster styrväxeldamask. Nu sitter det en buntband där, svårt att sträcka upp ordentligt men jag hoppas det funkar tills jag hittar en smal slangklämma. Åter stort tack för snabba svar! //Birger

              juni 9, 2025 kl. 00:20 #521953

              Hej Birger. Inte omöjligt att jag har slangklämmor på hyllan. Kollar mitt lager idag. Isf skickar jag PM till dig. Hälsningar Göran

                juni 9, 2025 kl. 15:50 #521963

                Hej igen Birger. Slangklämman finns i klubbshoppen. Den heter 734173. Hälsningar Göran.

                  juni 9, 2025 kl. 16:37 #521964

                  Hej Göran! Stort tack för hjälpen och kollen. Mvh //Birger

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.