Blinkers och parkeringsljus
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2012-03-22 07:31 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / Sonett / Blinkers och parkeringsljus
Jag har ett par orange/vita blinkers och tänkte byta ut de helorange blinkers/parkeringsljus som i dag sitter på min Sonett II – 74. Tyvärr lyckas jag inte ta isär de nya blinkersljusen, de sitter ihop som berget! Jag har smörjt, tryckt, lirkat och provat på olika sätt. Den kromfärgade ringen går att dra runt men inte att dra av, det finns ett litet glapp mellan metallen och plastglaset men jag törs inte dra hårdare. Visst är det bajonettlåsning mellan glas och metall?
Någon som har tips på hur man får isär blinkersljusen? Finns det någon spärr som håller ihop blinkersljuset?
Det brukar alltid uppstå intressanta problem när man grejar med bilen, det här känns dock som ett problem som man borde klara av utan hjälp… 😕
Jeg vil nødigst rette på det Eimund skriver, men antar cmyrkt allerede har prøvd å bare vri på glasset.
Mener å vite at man først må trykke glasset inn, og så vrid, enten til høyre eller venstre.
Kromring skal sitte der den er. :geek:
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem