Vad ska jag tänka på vid Saabo köp?

Forum / Modellspecifika forum / Saabo/Toppola/Husbil 92H / Vad ska jag tänka på vid Saabo köp?

  • Författare
    Inlägg
    • augusti 17, 2002 kl. 12:24 #8775

      Hejsan!

      Jag vill bara höra om det är någon som vet/hört vilka brister Saabo-husvagnarna kan ha.

      Blir glasfiberplasten sprickbenägen med åren?
      Är det svårt att få tag på delar om det så behövs?
      Väghållning?
      Är det någon årsmodell 1964-68 man bör se upp med?

      Ska jag försöka få tag på en?

        augusti 17, 2002 kl. 13:42 #65078

        Hej
        Kul att du tänker köpa Saabo.
        Det är inte lätt att få tag i delar när det bara tillverkades sådär 390 st.
        Ring gärna mig om du vill veta något eller också kan du kontakta Magnus Lindberg i Norrköping.
        mail: magnus_lindberg@swipnet.se

        Hälsningar
        Roger Forssén i Norrköping
        Tel 011/100792
        mail: roger.forssen@telia.com

          augusti 23, 2002 kl. 17:49 #65079

          Hej Roger och tack för ditt svar. Jag spar ditt nummer ifall jag behöver lite mer information.

          Jag har nu varit och tittat på en Saabo så jag vet lite mer.
          Den jag tittade på satt originalinredningen kvar, men ska jag renovera en Saabo så räcker det med att jag får tag på underedet och skalet. Inredningen får jag snickra ihop själv.

          Om nån har en Saabo som är dålig i lacken men ändå är hyfsat rak och sprickfri så är det bara att maila mig!

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.