Saab v4 96 super 1979
Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / Saab v4 96 super 1979
- Detta ämne har 4 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2026-03-15 17:06 av
Alexander Josefsson.
-
FörfattareInlägg
-
mars 8, 2026 kl. 10:27 #526665
Hej.
Dags att sälja en riktig svensk klassiker i ett ovanligt ärligt skick. Det här är en Saab 96 V4 Super från 1979 – den sista årsmodellen av denna ikoniska modell.
Bilen har stått förvarad inomhus i torrt garage ända sedan 1992, vilket har bevarat karossen på ett sätt som är svårt att hitta idag.
Nyckelinformation:
• Modellår: 1979 (Sista årsmodellen)
• Skick: vänster hjulhus/stötdämpartorn bak behöver översyn. Höger fram hjulhus har ett rosthål på det vanliga stället, enkelt för den händige. Ett perfekt objekt för dig som vill ha en förhållandevis frisk stomme att utgå ifrån. Skicket bör ses i verkligheten för att göra en egen bedömning.
• Historik: Stått avställd inomhus sedan 1992. Finns kvar i registret. Köptes av dödsbo av min granne.
• Extra delar: Mycket fina extra framskärmar och bakskärmar medföljer vid köpet (ej originalfärg, men i mycket bra mekaniskt skick). Bakljus, baksäte, textilmattor. Bromsar. Diverse lister.
Att notera:
Då bilen inte har varit startad på över 30 år säljs den som ett renoveringsobjekt. Motorn går runt. Bromsar, bränslesystem och vätskor behöver gås igenom innan uppstart. Inredningen och bilen i övrigt är väldigt komplett.
Detta är ett gyllene tillfälle för Saab-entusiasten att förvärva en sistaårs-V4 som besparats från decennier av salt och svenskt vinterväder.
Jag har inte riktigt det intresset för Saab som gör att jag känner den starka passionen för detta projekt. Önskar att den får en entusiast som kan färdigställa bilen till dess ursprungliga skick.
Bilen måste med fördel hämtas med biltransport med vinsch.
Utgångspris: 15.000:-
Bilen finns i HESTRA, Gislaveds kommun.
med vänliga hälsningar
Alexander Josefsson.
telefonnummer: 072-7014378
Attachments:
mars 8, 2026 kl. 10:51 #526673Jag har fler bilder på bilen vid seriöst intresse. Dörrar sitter monterade på bilen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.