Sv: Re: Skogsvrak…
Forum / Övrigt / Off Topic / Skogsvrak… / Sv: Re: Skogsvrak…
Vart i Strömsund är detta? Jag bor här men vet inte om det.

Ford Prefekt förti eller femtiotal.
Sen när ni då ändå var inne på bilskrotar. Röjeråsens bilskrot några kilometer norr om Rättvik i dalarna är en välkänd ”gammal bilskrot” Mycket är givetvis plockat, dessutom annordnas en ”skrotdag” med studiebesök på denna skrot varje sommar i samband med Classic Car Week. Därför är det är mest tomma skrupper kvar men så här såg det iaf. ut där för några somrar sen…

Ett antal amerikanska femtiotalare i en lång rad, förtiotalare å sen givetvis en Saab 92. Corvairen är även en ganska så udda fordon även på träffarna vilket osökt för in oss på udda bilar.
Den fullständigt demolerade Henry J´n visade jag ju några inlägg upp men dessa Tjekiska bilar med fena på taket då? Har varit på så många ställen med diverse bilar och hittils inte stött på en endaste Tatraplan, så efter tips gav jag mej iväg mot Strömsund som ligger 10mil norr om Östersund…

En spännande siluett noterades under presseningen… Så vänder man på huvudet och strax brevid en Ford Taunus stod det en Tatraplan till utan pressening…

Efter ytterligare koll så finns det ytterligare två till på samma ställe! Det var alltså här dom har hamnat, snudd på allihop som rullat på Jamtlands grusvägar unde femtio/sextiotalet :hype:
Ett ställe som för övrig även inehöll diverse andra balla bilar som tex. två Chevabrandbilar från sent förtiotal :worshippy:

Så avslutar vi dagens rundtur med några bilder på en Saab 92 och några ord riktade till ”cljhon”…
[color:#FF0000] Jag har hört en story om en resa till Svenstavik där du var med. Ärendet var (om jag förstått det rätt) att söka upp gamla ägaren till en renoverad Saab 92 och inte helt osökt så brukar ju sådana resor kunna leda till andra objekt att studera. Ni fick tydligen tips om en Hudson som ni inte hittade…
Om du vill du fortsätta berätta så kan jag peta in nån bild åt dej[/color] :angel: