massa eller målfärg?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / massa eller målfärg?

  • Författare
    Inlägg
    • mars 7, 2005 kl. 16:42 #12358

      Håller på med lite rostreparationer på v4an. Blev och fundera på vad som är det bästa medlet att använda mellan/ytbehandla två plåtar som skall punktsvetsas ihop. Har någon erfarenhet och förslag?

        mars 7, 2005 kl. 17:25 #85525

        Det finns speciell primer för dylika operationer. Vanlig grundfärg blir det bara sprut och okontrollerad svetsning av och det som gör svetsprimern speciell är väl att den leder ström bra. Vanlig kallgalv på spray går nog det också. Svetsprimern brukar finnas hos välsorterade nasare. Finns även som spray. Personligen har jag använt 3M vilken jag ser som den bästa men det finns säkert andra.

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.