Ta bort färg..

Forum / Övrigt / Allmänt / Ta bort färg..

  • Författare
    Inlägg
    • april 30, 2009 kl. 05:42 #20020

      hej köpte en traditionell 1k thinnerbaserad färg(trodde jag) för ett par år sedan till bilen.
      Förra vintern(2008) skulle jag fixa lite rostskador och sprutade därefter på färg med spruta. Tanken var att låta det torka och därefter slipa med fint papper och polera upp det.
      Men färgen verkar ju fan aldrig torka? När jag försöker slipa ner färgen geggar det bara ihop sig i pappret.
      Är det 2k lack jag fått av misstag? Några bra tips på att få bort det utan att skada den gamla lacken?
      Bilen ser ut som fan nu 🙁

        april 30, 2009 kl. 06:37 #139353

        Thinner från samma leverantör?
        Bromsvätska kan gå om du är försiktig och inte flödar för mycket.
        Svårt att säga utan att ha sett skadan.

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.