Saab – Blandade Rallybilder från arkivet!
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2009-07-03 19:51 av
kjellboget.
-
FörfattareInlägg
-
juni 25, 2009 kl. 20:49 #20336
Lägger upp lite rallybilder med Saabar jag hittade i ett album i arkivet. Har skrivit ner lite regnummer och förare på en del. Skriv gärna om ni känner igen någon bil, förare eller om något står fel. Detta är del 1 av 3! Totalt finns 77 bilder. Här är de 25 första. Håll till godo kamrater! =)

Förare: Lasse Jansson.
Regnr: FNK 064 (?)
Förare: Bengt Andersson, Tidaholms MK.
Regnr: DBO 064
Förare: Göran Lundh (?)
Regnr: Okänt.
Förare: Per Carlsson, SMK Örebro.
Regnr: CBZ 662
Förare: Stig Blomqvist.
Regnr: JNF 756
Förare: Kalle Grundel. (?)
Regnr: AZM 480juni 25, 2009 kl. 23:06 #142015Del 2 av 3. Bild 26-50. Nästa Uppdatering kommer bild 55-77. Skriv gärna om ni känner igen någon på bilderna! Kanske just DU finns med på bild? =)

Förare: Per Carlsson, SMK Örebro.
Regnr: CBZ 662
Förare: Okänt.
Regnr: CNL 689 (?)
Förare: Stig Blomqvist.
Regnr: JNF 756
Förare: Jan Hagman.
Regnr: CLU 755
Förare: Folke Egefalk.
Regnr: ADZ 319
Förare: Bosse Hedman.
Regnr: Okänt.
Förare: Per Carlsson, SMK Örebro.
Regnr: CBZ 662
Förare: Erik Uppsäll, SMK Uppsala.
Regnr: JAE 705JAE 705 Är Erik Uppsäll
HBY 406 är en Fabriksbil som Bland annat Dag Petterson hadeCBZ 662 Har jag för mig att Chauffören hette Per Men jag vet att nuvarande ägaren ibland är inne på Forumet så han kan säkert fylla i mer info.
Känner igen fler utav regnumren
/Fredrik
juni 30, 2009 kl. 20:54 #142210Bild nr 11 i första serien, den gula Saaben är Sune Larsson Norrahammars MK. Vet det p.g.a Transab reklamen. Har ej reg nr nu, men tror jag kan få fram det.
juli 1, 2009 kl. 20:05 #142244Lite osäker på bokstäverna till Sune Larssons bil.
BZD Eller BZO 783.CTP 741 och ESP 644 verkar vara Team BILAS. Förare var Håkan o Göran Lidebjer samt Olof Kånge Vömk. Tror även att Jan Hagberg Boxholm ingick i Teamet.
Är någon bil bulig så är det garanterat Kånge. Åkte lika mycket utanför vägen som på. En riktig vilde som förstod att inte lägga för mycket kraft på riktning o finich. Kolla gärna med Göran eller Håkan.GJO 090 är jag nästan övertygad om att det är Hans Joelsson Åtvidaberg. Körde med stor röd reklam bak samt på huven. Tycker jag känner igen hans ansikte på en av bilderna.
/Kjell
juli 3, 2009 kl. 19:51 #142327Man måste ju tänka på publiken ochså, och ge vad dom vill ha Fredrik. Laddet o farten börjar komma nu, visst kostar det några karosser o tak men så småning om kanske vi lär oss att åka på vägen. Om inte annat får jag citera min bror o kartis: Det blir i alla fall fräna bilder.
/Kjell
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.




































