Vindusviskere på frontlys ute av sync
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2015-05-04 16:30 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vindusviskere på frontlys ute av sync
Hei igjen:)
Som tittelen sier er viskerne på frontlysene ikke i sync. De fungerer, men stopper i oppreist posisjon, på skrå eller litt begge deler.
Kan det ha noe med at jeg tuklet litt med releene for en stund tilbake siden? De er rett nå, men jeg tror jeg byttet plass på blinklys og viskerreleene litt.
Uansett så er jeg veldig takknemlig hvis noen vet hvordan man fikser det 🙂
Mvh Håkon
Om torkararmarna stannar direkt när du släpper spaken har du nog tappat ”hemma-läges-matningen” till motorerna.
Till varje motor sitter en 3-polig kontakt som kan krångla.
Enl ett schema som jag har:
Svart – Jord
Gul – Spänning när du drar spaken (säkr F5)
Röd – Ständig spänning när tändningen är på (säkr F8) Till ”hemma-läget”
Nu är det väl inte så sannolikt att båda kontakterna strular samtidigt, men du kan ju i alla fall kolla spänningarna ovan.
Och säkringarna förstås
Lycka till…………… 😎
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem