Intercooler till din Saab!
Forum / Sälj/Köp / Annonser från företag / Intercooler till din Saab!
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2016-01-04 12:02 av
ime95mos.
-
FörfattareInlägg
-
Hej!
Ni vet väl att vi även säljer modellanpassade intercoolers till Saab 900/9-3, NG9-3 samt 9-5? Allt är utvecklat av oss i Nykvarn och är framtaget med högsta prestanda samt utmärkt passform i fokus. Allting vi gör testas nogsamt och vi offentliggör alla testsiffror för kundens trygghet.
Saab 900 / 9-3 intercooler.
– Cellpaketsvolym: 10397cm3 (4675cm3), do88 222% större!
– Luftflöde vid 0,15bar tryckfall: 325CFM (267CFM), do88 22% högre!
– Temperatur efter intercooler vid samma testförhållanden: 33°C (73°C), do88 40°C lägre!Saab NG9-3 intercooler
– Cellpaketsvolym: 13770cm3 (7725cm3), do88 78% större!
– Luftflöde vid 0,15bar tryckfall: 356CFM (329CFM), do88 8% högre!
– Temperatur efter intercooler vid samma testförhållanden: 27°C (42°C), do88 15°C lägre!
Passar både I4 och V6.Pris 4899 – 5899 : -, beroende på variant.
Saab 9-5 intercooler
– Cellpaketsvolym: 11803cm3 (6379cm3), do88 85% större!
– Luftflöde vid 0,15bar tryckfall: 296CFM (227CFM), do88 30% högre!
– Temperatur efter intercooler vid samma testförhållanden: 32°C (53°C), do88 21°C lägre!Pris 4295 : –
Väl mött!
Mvh
Isak, do88.www.do88.se
Attachments:
Har ni någon rabatt för saabklubbar?
Mvh MarkusHej Markus!
Vi är rabattgivare till betalande medlemmar i STCS, men inte till Saabklubben enligt deras önskemål.
Mvh
Isak, do88.www.do88.se
Har ni något till og900 också ?
Hej Urban.
Detta ligger i pipeline. Inget färdigt än så länge. Inom kort kommer vi dock att få hem ett flertal nyligen framtagna slangar till og900 turbo, med Lucas samt Bosch styrsystem.
Mvh
Isak, do88.www.do88.se
december 28, 2015 kl. 17:12 #383404… men inte till Saabklubben enligt deras önskemål.
Mvh Isak, do88.Ordet ”önskemål” är rätt så kantigt i detta sammanhang. De företag som erbjuder våra medlemmar rabatt marknadsförs till alla medlemmar via vår hemsida och medlemstidning. do88 bedriver en, i viss mån, direkt konkurrerande verksamhet till Saabklubbens egen reservdelsförsäljning. Så detta är snarare en fråga om självbevarelsedrift. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.


















