Intercooler till din Saab!

Forum / Sälj/Köp / Annonser från företag / Intercooler till din Saab!

  • Författare
    Inlägg
    • september 1, 2015 kl. 14:12 #378906

      Hej!

      Ni vet väl att vi även säljer modellanpassade intercoolers till Saab 900/9-3, NG9-3 samt 9-5? Allt är utvecklat av oss i Nykvarn och är framtaget med högsta prestanda samt utmärkt passform i fokus. Allting vi gör testas nogsamt och vi offentliggör alla testsiffror för kundens trygghet.

      Saab 900 / 9-3 intercooler.

      – Cellpaketsvolym: 10397cm3 (4675cm3), do88 222% större!
      – Luftflöde vid 0,15bar tryckfall: 325CFM (267CFM), do88 22% högre!
      – Temperatur efter intercooler vid samma testförhållanden: 33°C (73°C), do88 40°C lägre!

      Pris 3659 : –
      ICM_100_Dolphin

      ICM-100-6

      ICM-100-Temperature_diagram

      Saab NG9-3 intercooler
      – Cellpaketsvolym: 13770cm3 (7725cm3), do88 78% större!
      – Luftflöde vid 0,15bar tryckfall: 356CFM (329CFM), do88 8% högre!
      – Temperatur efter intercooler vid samma testförhållanden: 27°C (42°C), do88 15°C lägre!
      Passar både I4 och V6.

      Pris 4899 – 5899 : -, beroende på variant.

      ICM-110-V6-8

      ICM-110-V6-5

      ICM-110-VEV6-Temperature_diagram

      Saab 9-5 intercooler

      – Cellpaketsvolym: 11803cm3 (6379cm3), do88 85% större!
      – Luftflöde vid 0,15bar tryckfall: 296CFM (227CFM), do88 30% högre!
      – Temperatur efter intercooler vid samma testförhållanden: 32°C (53°C), do88 21°C lägre!

      Pris 4295 : –

      ICM-120-2

      ICM-120_Air_Flow_Diagram

      ICM-120-Temperature_diagram

      Väl mött!

      Mvh
      Isak, do88.

      www.do88.se

        december 28, 2015 kl. 12:05 #383392

        Har ni någon rabatt för saabklubbar?

        Mvh
        Markus

          december 28, 2015 kl. 12:14 #383396

          Har ni någon rabatt för saabklubbar?
          Mvh Markus

          Hej Markus!

          Vi är rabattgivare till betalande medlemmar i STCS, men inte till Saabklubben enligt deras önskemål.

          Mvh
          Isak, do88.

          www.do88.se

            december 28, 2015 kl. 13:39 #383400

            Har ni något till og900 också ?

              december 28, 2015 kl. 14:52 #383402

              Har ni något till og900 också ?

              Hej Urban.

              Detta ligger i pipeline. Inget färdigt än så länge. Inom kort kommer vi dock att få hem ett flertal nyligen framtagna slangar till og900 turbo, med Lucas samt Bosch styrsystem.

              Mvh
              Isak, do88.

              www.do88.se

                december 28, 2015 kl. 16:07 #383403

                Ok, då får det nog bli ett välbeprövat koncept 🙂

                  december 28, 2015 kl. 17:12 #383404

                  … men inte till Saabklubben enligt deras önskemål.
                  Mvh Isak, do88.

                  Ordet ”önskemål” är rätt så kantigt i detta sammanhang. De företag som erbjuder våra medlemmar rabatt marknadsförs till alla medlemmar via vår hemsida och medlemstidning. do88 bedriver en, i viss mån, direkt konkurrerande verksamhet till Saabklubbens egen reservdelsförsäljning. Så detta är snarare en fråga om självbevarelsedrift. 🙂

                    januari 4, 2016 kl. 12:02 #383796

                    Tack för klargörandet!

                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.