saabaero svarade på ämnet Spridare saab 900 i forumet OG900 1 månad sedan
Ang flödet kanske du hittar dom här ?
http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/10262-FAQ-Br%C3%A4nsle-Spridare-Pumpar-BTREn mindre skillnad (några procent) i flödet är knappast ett problem då lambdan klarar att fånga det.
Läste första inlägget en gång till nu…
Det är ju skillnad på LH i 900 jämfört med 9000.
900 16V oturbo har sam…[Läs mer]saabaero svarade på ämnet Spridare saab 900 i forumet OG900 1 månad sedan
Det är samma på turbobilarna från dom årgångarna.
Om jag förstått rätt är specen samma men art nr och ”spetsen” skiljer
Har fått för mig att man från början använde spridarna med aluhylsan och övergick till plasthylsan senare. Alla sena 9000 har ju plasthylsan.En gissning är att det är så enkelt som produktutveckling.
Skulle inte bli förvånad…[Läs mer]
saabaero svarade på ämnet stift S 900 turbo i forumet OG900 1 månad sedan
-EV är väl platinastift (längre livslängd) och -ES standardstift
Hos Orio finns stift men det går säkert hitta på andra ställen också
https://portal.orio.com/productdetail/saabparts/5962485#product-tab-oemsaabaero svarade på ämnet 900an hänger ner vid vänster bakhjul i forumet OG900 1 månad, 1 vecka sedan
Sitter bärarmens infästning i bakaxeln som den ska ?
saabaero svarade på ämnet Nytt batteri men ändå problem i forumet OG900 1 månad, 1 vecka sedan
Tycker tempgivaren till motorstyrningen verkar lite misstänkt
saabaero svarade på ämnet Utväxling primär 900 -87 i forumet OG900 1 månad, 1 vecka sedan
Troligen #6 men det går att utläsa från typplåten på lådan
saabaero svarade på ämnet "Emblemlös" og900 turbo 8V i forumet Projekt / Min bil 1 månad, 2 veckor sedan
Är det inte 2 olika axeldiametrar i fördelaren på tidiga/sena 16V ?
saabaero svarade på ämnet Spärr/stopp till ryggstöd baksäte (og900) i forumet Delar, köpes och efterlyses 1 månad, 2 veckor sedan
Är det den stora plåtkonsolen du söker ?
saabaero svarade på ämnet Gänga oljefilterhus i forumet OG900 2 månader, 1 vecka sedan
Do.88,se säljer kit med nya kylare med tillhörande slangar.
Skulle förvåna om du lyckas hitta nya kopplingar som passar din oljekylare.saabaero svarade på ämnet Magnetventilen krånglar? i forumet OG900 2 månader, 2 veckor sedan
saabaero svarade på ämnet Magnetventilen krånglar? i forumet OG900 2 månader, 2 veckor sedan
Läs ur felkoder är nog den bästa starten på felsökningen
saabaero svarade på ämnet Gänga oljefilterhus i forumet OG900 2 månader, 2 veckor sedan
Det finns minst 2 varianter beroende på årsmodell
saabaero svarade på ämnet Magnetventilen krånglar? i forumet OG900 2 månader, 3 veckor sedan
Den brukar bete sig så när den registrerar spikningar. Resultatet brukar bli ett laddtryck strax över GLT.
Kan bero på störningar, kabelfel, givarfel, spikningar…. Mycket vanligt fel skulle jag sägasaabaero svarade på ämnet Magnetventilen krånglar? i forumet OG900 2 månader, 3 veckor sedan
Magnetventilen brukar inte påverka motorgången på så vis att den ger misständningar.
Kan det möjligen vara så att den laddar mer än GLT med MV monterad och endast GLT med MV borttagen ?
I så fall kan förbättringen bero på att den laddar mindre och därför hackar mindre, dvs misständningarna är helt kopplade till nivån på laddtrycket.Om…[Läs mer]
saabaero svarade på ämnet "Emblemlös" og900 turbo 8V i forumet Projekt / Min bil 2 månader, 3 veckor sedan
Ja det går att ersätta med slang. Dock kan det i vissa fall göra att du får problem med ånglås.
Med tanke på hur anslutningarna ser ut kan du förbereda dig på trubbel med plastören när du börjar röra där.
Mekonomen säljer nya plaströr och stödhylsor 😉saabaero svarade på ämnet "Emblemlös" og900 turbo 8V i forumet Projekt / Min bil 2 månader, 4 veckor sedan
Tryckackumulatorns membran är trasig när det kommer bensin ur skvallerröret.
Montera en ny eller en slangstumpsaabaero svarade på ämnet Byta motor till en 16T från en 16v i forumet OG900 3 månader sedan
EZK kabelhärvan kan byggas om till APC kabelhärva så den dels har knacksensorkablaget och dessutom har samma kontaktstycke mot styrenheten.
saabaero svarade på ämnet Byta motor till en 16T från en 16v i forumet OG900 3 månader sedan
Motorn har APC men du behöver såklart även APC kablaget
Även tändsystemet behöver ett kablage när du byter från EZK till konventionell fördelartändning
Motorstyrningens kablage behövs också. Frågan är då vilka delar du har och vad du saknar…
Har du luftmassemätaren och/eller styrdon är det enklast e sättet att reda ut vilket motorstyr du har…[Läs mer]saabaero svarade på ämnet Byta motor till en 16T från en 16v i forumet OG900 3 månader sedan
Lyckas inte se exakt på motorbilden men jag tycker det ser ut som Bosch spridare på motorn.
Magnetventil till APC finns så då kan man dra slutsatsen att det är en fullturbo.Eljobbet är lite pyssel men jag tror den enklaste vägen är att plocka ur org motorhärva och koppla ihop nya motorns motorhärva med bilens originalhärva.
Med lite tur är det…[Läs mer]saabaero svarade på ämnet Byta motor till en 16T från en 16v i forumet OG900 3 månader, 1 vecka sedan
Du behöver regbesikta med den nya motorn vilket i sig ine är några problem.
Det viktiga är att nya motorn har kat och att det skrivs ett intyg som bekräftar detta.
I praktiken brukar bilprovaren fukusera på att få in uppgift på motortyp, motornummer och effekt. så det duger gott att skriva intyget själv.1989 T16 borde vara en kat-motor…[Läs mer]
- Visa mera