Tändningslås 92B 1954
- Detta ämne är tomt.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 92/93 / Tändningslås 92B 1954
Hej
Någon som vet var man kan få tag på tändningslås likt originalet?
Vem är tillverkaren? Bosch?
Monteringshål 22mm
I den 92 B -54 som vi hade i familjen för länge sen satt samma lås som i A-modellen, ett Briggs & Stratton (BASCO). Det kunde säkert finnas olika typer av lås, det du har känner jag inte igen, det finns ju en symbol på baksidan men jag kan inte tyda den. Troligen inte Bosch, den symbolen borde gå att känna igen även om den inte är så tydlig.
Några bilder nedan på mitt lås till A-modell -51.
B&S satt i en del amerikanska bilar och traktorer t.ex. så de dyker upp då och då, finns ett på ebay nu.
https://www.ebay.com/itm/304135621389?epid=1723967758&hash=item46cfe54b0d:g:YDMAAOSw9otg9qOk
Det finns också universallås som är ganska lika det jag har.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem