ang.”min 9000 gasar på självständigt”
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2024-11-26 07:33 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 9000 / ang.”min 9000 gasar på självständigt”
Hej, Christer Widell
Symtomen tyder på att AC-kompressorn inte startar.
Med ”ECON” läget på ACCn så startar inte AC kompressorn.
När ACCn skickar signal ”starta AC kompressor” så skickas också en signal till motorstyr ”höj tomgången” ,men startar då inte AC kompressorn så upplevs detta som att ”motorn gasar själv”.
Nu när det är kallare ute så startar AC kompressorn inte lika ofta eller aldrig.
Hälsningar
Bernt
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem