ang.”min 9000 gasar på självständigt”

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / ang.”min 9000 gasar på självständigt”

  • Författare
    Inlägg
    • november 26, 2024 kl. 07:33 #518947

      Hej, Christer Widell

      Symtomen tyder på att AC-kompressorn inte startar.

      Med ”ECON” läget på ACCn så startar inte AC kompressorn.

      När ACCn skickar signal ”starta AC kompressor” så skickas också en signal till motorstyr ”höj tomgången” ,men startar då inte AC kompressorn så upplevs detta som att ”motorn gasar  själv”.

      Nu när det är kallare ute så startar AC kompressorn inte lika ofta eller aldrig.

      Hälsningar

      Bernt

    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.