Få upp huven på 9000 -94

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Få upp huven på 9000 -94

  • Författare
    Inlägg
    • januari 7, 2012 kl. 15:47 #5203

      Hej!
      Vajern har gått av(?) till min huv så det framifrån sett vänstra låset släpper inte när man drar.
      Hur får jag upp huven?

      TPF/Dennis

        januari 7, 2012 kl. 15:54 #37362

        I värsta fall får du kanske offra grillen och dra i handtaget som vajern sitter i. Om det inte går att komma åt med en mejsel genom grillen?

          januari 8, 2012 kl. 17:19 #37402

          Ifall någon annan har samma problem:
          Surrade med en saabkännare nu, han sade att man brukar kunna få in en mejsel att pilla upp med i glipan, vajern mellan låsen kan man ersätta med valfri vajer i lagom tjocklek.

            januari 8, 2012 kl. 17:55 #37407

            Har du en 9000 CD med gamla fronten bör det gå att öppna med en mejsel. På en CS är låsena mer gömda bakom grillens överkant..

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.