Stödsystem tändngslås rattlås start
Forum / Modellspecifika forum / NG9-3 / Stödsystem tändngslås rattlås start
- Detta ämne har 12 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2025-09-26 16:49 av
hyvens.
-
FörfattareInlägg
-
september 12, 2025 kl. 10:40 #523594
Hej, har 06a som har felen: rattlås tillslaget, tändningslås spärrat säger fel på rattlås besök verkstad på display.
Felkoder:
b1440 ISM internt fel.
U1501 0F K-ledning SIM-ISM avbrott.
Dessutom en hel hög med spökkoder som nog följer med att den har stått utan batteri i flera år. j ag har fått till mig att den sällfes bort var just rattlås och tändningslås. Rattlås gör att ta lös för att deaktiveras och tändningslås går att manipulera för att gå vidare runt men det känns som fel väg att gå. Dessutom så hjälper det inte då startmotor inte aktiveras. Någon deo av stödsystem är tydligen engagerat.
Jag har tech-2.
Hvad göra?
september 13, 2025 kl. 22:40 #523629Ja tack för det, har en frontsmälld att plocka från. Den startar och går mycket bra, typiskt nog.. men behöver inte nyckel giftas in?
september 14, 2025 kl. 18:04 #523644B3115
U1501
B1440
Rattlås tillslaget men det var läst vid köpet.
september 17, 2025 kl. 20:33 #523675B3115
U1501
B1440
Rattlås tillslaget men det var löstaget vid köpet.
| Svara | Svara
september 17, 2025 kl. 20:36 #523676Det som bekymrar mig är avbrott K-ledning avbrott mellan SIM-ISM.
september 22, 2025 kl. 12:01 #523764Tändningslås överflyttat från fungerande bil. Ingen skillnad förutom att nu går inte låset vridas så långt så att nyckeln går att ta ur. Detta fenomen hade jag även på det tidigare låset.
Vart brukar K-lina försvinna mellan SIM-ISM?
Rattstångslås är fortfarande tillslaget.
Det är sällsynt med fel på K-Lina mellan CIM och ISM. Felet brukar vara i något av styrdonen.
Elschema har du här:
Jag hade bytt CIM som nästa steg. Kräver Tech2 + säkerhetsaccess. En begagnad CIM från liknande årsmodell går bra att montera men den behöver då ha minst 1st tillhörande fjärr.
september 25, 2025 kl. 08:18 #523806Ah, har fått tag på VIS så jag ska grotta ner mig och mäta upp vad för förutsättningar som föreligger.
Men ser genast på bilden du skickade en hel del att mäta upp.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
