När får man…..

Forum / Övrigt / Allmänt / När får man…..

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 27, 2013 kl. 10:09 #8271

      ….hänga ut ett kräk som luras, på forumet ? :WH

        december 27, 2013 kl. 10:42 #62152

        Lurendrejare som blåser folk i affärer ska alltid hängas ut. Folk ska ju bli varnade

          december 27, 2013 kl. 11:11 #62153

          Bör dock ta det med mod först så inget missförstånd föreligger! Vet inget om situationen i detta fall, men pratar rent principiellt

            december 27, 2013 kl. 11:18 #62154

            Har tagit det med mod….
            Inte ett livstecken på 14 dagar!!!
            Annonsen är fortfarande aktiv.
            http://www.blocket.se/kristianstad/Aero_orginal_turbo_51110852.htm?sa=1
            Jag har polisanmält det hela.

              december 27, 2013 kl. 12:58 #62162

              Vad säger Blocket?

                december 27, 2013 kl. 13:03 #62163

                @mas1 wrote:

                Har tagit det med mod….
                Inte ett livstecken på 14 dagar!!!
                Annonsen är fortfarande aktiv.
                http://www.blocket.se/kristianstad/Aero_orginal_turbo_51110852.htm?sa=1
                Jag har polisanmält det hela.

                Det var illa! Tar upp det direkt.

                96 V4 1975 ”Bollen”

                  december 27, 2013 kl. 13:36 #62167

                  @Janne Hagnell wrote:

                  @mas1 wrote:

                  Har tagit det med mod….
                  Inte ett livstecken på 14 dagar!!!
                  Annonsen är fortfarande aktiv.
                  http://www.blocket.se/kristianstad/Aero_orginal_turbo_51110852.htm?sa=1
                  Jag har polisanmält det hela.

                  Det var illa! Tar upp det direkt.

                  Med vem då????

                    december 27, 2013 kl. 14:29 #62170

                    Med de andra moderatorerna. Vi diskuterar det nu.

                    96 V4 1975 ”Bollen”

                      december 27, 2013 kl. 14:59 #62173

                      För att förtydliga är det inte okej att hänga ut någon annan.
                      Hade det skett på vårt forum hade vi gett personen en varningen eller hade den blivit bannlyst, för affärer måste skötas snyggt.
                      Vi har ingen möjlighet att agera i ditt fall. Men hoppas det löser sig och denne tar sitt förnuft till fånga. Tråkigt att det händer.

                        december 27, 2013 kl. 16:55 #62175

                        Naturligtvis räknar jag inte med att Saabklubben ska agera för mig, vill bara dela med mig av mina(dåliga) erfarenheter samt se om någon annan gått på samma mina som jag.
                        ”Hänga ut” var väl felformulerat från min sida, jag ville väl se om det fanns någon annan som svarat på annonsen, jag har inte heller skrivit ut namnet på säljaren, endast lagt ut en länk till annonsen som finns tillgänglig för alla på blocket.

                          december 27, 2013 kl. 18:46 #62180

                          @mas1 wrote:

                          Naturligtvis räknar jag inte med att Saabklubben ska agera för mig, vill bara dela med mig av mina(dåliga) erfarenheter samt se om någon annan gått på samma mina som jag.
                          ”Hänga ut” var väl felformulerat från min sida, jag ville väl se om det fanns någon annan som svarat på annonsen, jag har inte heller skrivit ut namnet på säljaren, endast lagt ut en länk till annonsen som finns tillgänglig för alla på blocket.

                          Nej, vi har bedömt att du ligger innanför gränsen. Därför har vi inte tagit bort/modererat detta inlägg.

                          God fortsättning.

                            december 27, 2013 kl. 19:29 #62181

                            Tack.
                            Nu skulle jag bli så glad om jag fick min &%¤#:a turbo

                              december 28, 2013 kl. 12:57 #62204

                              Har han skickat en kass turbo, eller tar han betalt och ger fan i att skicka grejor?
                              Jag tycker det är jättebra att sådant här uppmärksammas.

                                december 28, 2013 kl. 13:14 #62205

                                Jag skickade pengar till honom direkt istället för att använda mig av säker betalning, vilket inte var så genomtänkt (vilket min fru ett flertal gånger har påmint mig om).
                                Självklart ska sådant här ofog uppmärksammas utan att därför gå till direkt personangrepp,
                                det kan ju vara så att ”annonsören” fått sin id kapad.
                                Han kommer i alla fall få en förfrågan både från polisen och blocket vad i helvete han håller på med, är han sedan oskyldig eller inte får vi väl se.
                                På ett annat stort socialt medium fick jag en förfrågan från en kille som kände några som kunde åka och ”knacka på” och fråga efter turbon, men det tror jag nog inte……

                                  december 28, 2013 kl. 14:20 #62209

                                  Hu, med ”knacka på” syftar de nog inte bara på dörren… 😮

                                  96 V4 1975 ”Bollen”

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.