- Detta ämne har 10 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2011-07-10 21:20 av .
- FörfattareInlägg
- 31 maj, 2011 kl. 10:09 #4170
anders jensen
DeltagareFör er som är intresserade av historisk racing och Saabar kan följa vår kamp mot ”övermotoriserade” medtävlare på vår hemsida http://www.1000ccCupen.com.
Ställningen inför Velodromloppet 17-19/6 finner ni här
http://www.1000cccupen.com/Blandat/Poangligan2011-01.pdfFörra året var Jagerwall ensam med en Cooper S 970.
I år får vi tampas med ytterligare 6 st. 970.
Det verkar upplagt för en kamp utöver det vanliga.#34
Jensen31 maj, 2011 kl. 18:12 #28398lars-erik
DeltagareJa vi med ”small block” har det svårt nu ! Kanske dags att tillåta fri borning till klassgränsen
1 juni, 2011 kl. 12:17 #28421anders jensen
DeltagareTyvärr är ju vår klassgräns 850cc enl AppK, Lars-Erik, men du menar väl 1000cc antar jag.
Jag har faktiskt fått samtal en del som tycker att 850cc vore mer historiskt korrekt än 1000cc då vi kör upp till 1965.
1000cc kom ju som klassgräns 1966, före det var det upp till 850 så det stämmer.Klart det vore kul att få ut en 999cc Saab med diffbroms på banan. :CH
Då vore det väl f-n om vi inte skulle spöa 970´na./Anders
Anmälda till Velodromloppet finns här:
http://www.rhkswe.org/entry.shtmlTidsschema här: http://www.rhkswe.org/tracks/2011/velodrom/tid1.pdf
12 juni, 2011 kl. 08:41 #28732anders jensen
DeltagareEtt första försök till ”editering”. Försökte klippa ihop film från insides- och bakåtkameran.
Tyvärr så blev det något strul med ljudsync när jag konverterade filerna.
Resultatet blev väl så där med tanke på att det var första gången.Ja kolla själva..det är från premiärtävlingen på Anderstorp 2011.
//Anders
21 juni, 2011 kl. 11:29 #29064anders jensen
DeltagareJa då har man kommit hem igen efter en fin helg på Gelleråsen. Fint väder hela helgen.
Vem trodde det när man lastade upp bilen i hällregnet.
Motivationen var så att säga inte på topp och inte hjälpte det till att det var 7 st !!! Cooper 970s, en Abarth 1000TC och en Mantzel Deka i startlistan.
Lägg till detta alla duktiga Saabförare med sina vassa 850 kubikare.
På pappret verkade det nästan omöjligt för en Saabåkare att bli bättre än tia men ibland vill ödet annorlunda.
Grejerna skall ju hålla ihop också…..Ställningen inför tävlingarna på Knutstorp 8-10 juli är följande:
http://www.1000cccupen.com/Blandat/Poangligan2011-02.pdfDär kommer det förmodligen ytterligare några Coopers.
Jag vet med säkerhet att Jagerwall vill visa de andra kojjeåkarna vem som är värst.
Spänningen inför Knutan är oliiiiidlig…./Anders
#3422 juni, 2011 kl. 16:20 #29098lars-erik
Deltagare:AP Grattis till fin körning
23 juni, 2011 kl. 17:56 #29146anders jensen
DeltagareTack Lars-Erik.
Denna gång fick både jag och bilen bucklor 😀Satans svåra att rå på dessa 970S.
Jag var ju uppe 2:a plats ett tag men fick en varning så jag ”slog av”.Såg att du parkerat i Trösen, vad hände ?? Slå en signal.
Trevlig midsommar tillönskas.
//Anders
0708-1661614 juli, 2011 kl. 18:55 #295898 juli, 2011 kl. 21:22 #27518Bengt Åkesson
DeltagareJag var en sväng till Knutstorp i regnet på fredagen och det var full rulle! Bilder kommer efter söndagens race.
/B
10 juli, 2011 kl. 17:43 #29746cch
DeltagareSöndans racedag var mycket trevlig, synd bara att man inte fick se Sonetten in action, den kör visserligen inte i 1000cc men ändå.
Mvh
CCH10 juli, 2011 kl. 21:20 #29750Bengt Åkesson
DeltagareFredagens träning blev blöt men när jag återvände till Knutstorp på söndagen så var det varmt och soligt. Som vanligt när man är på Knutstorp så träffar man alltid på en massa gamla motorkompisar från både då och nutid. Alltid lika trevligt att språkas och ljuga lite.
Resultat och annat hittar du här!
/B
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.