1740cc läcker olja mycket olja!

Forum Övrigt SSR 1740cc läcker olja mycket olja!

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2009-10-21 20:39.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

v4robban
    Deltagare

Hej! Jag har kämpat med en v4 som var helt original fram tills för någon månad sedan då jag tröttnade på motorn som aldrig gick 100 så köpte en begagnad 1740cc som jag nu har stoppat i och varmkörde för första gången idag. Jag har bytt tändstift och ny olja och nya filter, men min nya olja vill inte vara kvar. Den sprutar ut via oljestickan :S och framme vid bröstkåpan samt att det ovan fördelaren vad kan detta bero på? För tunn olja eller skit bakom spakarna eller? MVH Robban!

pelleturbo
    Deltagare

Hur är det med vevhusventilationen?Är den igensatt kan det få konstiga fenomen!

berra_bus
    Deltagare

Min gjorde exakt samma sak efter jag monterat den. Hos mig så var det just vevhusventilationen. Ena ventilkåpan hade ventilation men den andra var helt pluggad. Efter jag fixat ventilation även på 2:a ventilkåpan slutade det komma olja ur bla oljestickshålet.

rallysaaben
    Deltagare

Det finns en gammal tråd i precis detta ämne!

använd sökfunktionen så borde du hitta den.

/Anders.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng