……….

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 160 totalt)
  • Författare

Grymt jobbat! Vill se den här bilen live snart! 🙂

augusti 7, 2011 kl. 06:13 #28600

……………

augusti 7, 2011 kl. 10:11 #30631

@Plankan wrote:

men då måste du jo närvara vid div träffs :ID

😳 Det har bara passat så himla dåligt… 😳

Mycket annat som drar i en tyvärr, men snart så!

//Henrik

augusti 7, 2011 kl. 19:18 #30649

………………….

augusti 7, 2011 kl. 20:43 #30662

Fin gammal trubbnos! Har du något du måste göra på bilen nu eller är det bara att njuta? :CH

augusti 8, 2011 kl. 08:12 #28652

………..

augusti 9, 2011 kl. 06:59 #28664

Ser ut att vara en annan bil 😆 mycket du har gjord på kort tid ska bli kul
                  att se den på riktigt :AP
                  Kolade bilden före och efter många gånger 😎

Mvh Nisse

augusti 10, 2011 kl. 20:29 #30794

Jag är (precis som så många andra) grymt imponerad av både tempot du håller och resultatet.
                    Och eftersom jag själv har en 3-dörrars T8 -86 så klappar ju hjärtat lite extra för sena Trubbnosar… 🙂

Men en sak som förbryllar mig är sätesmönstret. Jag vågar inte lita till 100% på min ”kalenderbitarkunskap”, men är det inte 900i-säten som sitter i? Liksom rutmönstrade. Trodde att alla turbobilar mellan 84-87 hade mönstret som är i min?? (Se bild)
                    För det ser inte ut sin det gamla rutmönstret a’la turbo 81-83 heller? I’m confused… Eller bara dåligt påläst kanske. 😳

augusti 10, 2011 kl. 23:16 #30808

………..

augusti 11, 2011 kl. 16:58 #30841

Håller med om att det vore osannolikt att inredningen skulle vara bytt i din bil. Trodde väl egentligen inte det heller, men skulle mycket tacksamt ta emot mer kunskap på området från någon här på forumet.

OT:
                        Jag fick för övrigt en fråga för ett tag sedan om jag hade ”block” eller ”kontur”-inredningen i min bil?????
                        Om det är till någon hjälp i den fortsatta utforskningen av ämnet ”Sätesmönster Turbo 84-87″… 😳

augusti 11, 2011 kl. 18:06 #30842

@Lillper wrote:

Håller med om att det vore osannolikt att inredningen skulle vara bytt i din bil. Trodde väl egentligen inte det heller, men skulle mycket tacksamt ta emot mer kunskap på området från någon här på forumet.

OT:
                          Jag fick för övrigt en fråga för ett tag sedan om jag hade ”block” eller ”kontur”-inredningen i min bil?????
                          Om det är till någon hjälp i den fortsatta utforskningen av ämnet ”Sätesmönster Turbo 84-87″… 😳

Hej.
                          Du har ”Kontur” i din bil.
                          För 1985 års modeller gäller att stolarna är i ”Block”-design (de som sitter i Plankans bil). Valde du dock Turbo 16 med lyxutrustningspaket, fick du stolarna i ”Kontur”-mönster, antingen i lyxplysch eller i läder.
                          1986 fick alla 900i klädsel i ”Block”-design och samtliga 900 Turbo fick ”Kontur”-klädseln som standard. Nya färger för året var Zirkonblå, Dolomitersand, Odoardogråmetallic samt Malakitgrönmetallic.

/Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

augusti 11, 2011 kl. 19:49 #30847

@Bovy wrote:

@Lillper wrote:

OT:

Hej.
                            Du har ”Kontur” i din bil.
                            För 1985 års modeller gäller att stolarna är i ”Block”-design (de som sitter i Plankans bil). Valde du dock Turbo 16 med lyxutrustningspaket, fick du stolarna i ”Kontur”-mönster, antingen i lyxplysch eller i läder.
                            1986 fick alla 900i klädsel i ”Block”-design och samtliga 900 Turbo fick ”Kontur”-klädseln som standard. Nya färger för året var Zirkonblå, Dolomitersand, Odoardogråmetallic samt Malakitgrönmetallic.

/Martin

Stort tack för informationen!! Trodde inte att ”Block” funnits till Turbo annat än i form av den gamla varianten som kom -81. Men nu vet jag! 🙂

augusti 15, 2011 kl. 22:11 #30993

………..

augusti 30, 2011 kl. 06:03 #29453

…………….

augusti 31, 2011 kl. 15:43 #31574

Tyvärr har någon tagit över geting.se och länkat över till laddauppbilder.se .. jag har försökt få kontakt med dem som driver den senare utan resultat so far..det känns minst sagt tröttsamt att de inte verkar ha löst bildarkivet.

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 160 totalt)
                                • Ämnet ”……….” är stängt för nya svar.