……….
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / ……….
- Detta ämne har 159 svar, 29 deltagare, och uppdaterades senast 2011-10-14 12:21 av
Blocked.
-
FörfattareInlägg
-
augusti 9, 2011 kl. 06:59 #28664
Ser ut att vara en annan bil 😆 mycket du har gjord på kort tid ska bli kul
att se den på riktigt :AP
Kolade bilden före och efter många gånger 😎Mvh Nisse
Jag är (precis som så många andra) grymt imponerad av både tempot du håller och resultatet.
Och eftersom jag själv har en 3-dörrars T8 -86 så klappar ju hjärtat lite extra för sena Trubbnosar… 🙂Men en sak som förbryllar mig är sätesmönstret. Jag vågar inte lita till 100% på min ”kalenderbitarkunskap”, men är det inte 900i-säten som sitter i? Liksom rutmönstrade. Trodde att alla turbobilar mellan 84-87 hade mönstret som är i min?? (Se bild)
För det ser inte ut sin det gamla rutmönstret a’la turbo 81-83 heller? I’m confused… Eller bara dåligt påläst kanske. 😳Håller med om att det vore osannolikt att inredningen skulle vara bytt i din bil. Trodde väl egentligen inte det heller, men skulle mycket tacksamt ta emot mer kunskap på området från någon här på forumet.
OT:
Jag fick för övrigt en fråga för ett tag sedan om jag hade ”block” eller ”kontur”-inredningen i min bil?????
Om det är till någon hjälp i den fortsatta utforskningen av ämnet ”Sätesmönster Turbo 84-87″… 😳@Lillper wrote:
Håller med om att det vore osannolikt att inredningen skulle vara bytt i din bil. Trodde väl egentligen inte det heller, men skulle mycket tacksamt ta emot mer kunskap på området från någon här på forumet.
OT:
Jag fick för övrigt en fråga för ett tag sedan om jag hade ”block” eller ”kontur”-inredningen i min bil?????
Om det är till någon hjälp i den fortsatta utforskningen av ämnet ”Sätesmönster Turbo 84-87″… 😳Hej.
Du har ”Kontur” i din bil.
För 1985 års modeller gäller att stolarna är i ”Block”-design (de som sitter i Plankans bil). Valde du dock Turbo 16 med lyxutrustningspaket, fick du stolarna i ”Kontur”-mönster, antingen i lyxplysch eller i läder.
1986 fick alla 900i klädsel i ”Block”-design och samtliga 900 Turbo fick ”Kontur”-klädseln som standard. Nya färger för året var Zirkonblå, Dolomitersand, Odoardogråmetallic samt Malakitgrönmetallic./Martin
Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.
@Bovy wrote:
@Lillper wrote:
Håller med om att det vore osannolikt att inredningen skulle vara bytt i din bil. Trodde väl egentligen inte det heller, men skulle mycket tacksamt ta emot mer kunskap på området från någon här på forumet.
OT:
Om det är till någon hjälp i den fortsatta utforskningen av ämnet ”Sätesmönster Turbo 84-87″… 😳Hej.
Du har ”Kontur” i din bil.
För 1985 års modeller gäller att stolarna är i ”Block”-design (de som sitter i Plankans bil). Valde du dock Turbo 16 med lyxutrustningspaket, fick du stolarna i ”Kontur”-mönster, antingen i lyxplysch eller i läder.
1986 fick alla 900i klädsel i ”Block”-design och samtliga 900 Turbo fick ”Kontur”-klädseln som standard. Nya färger för året var Zirkonblå, Dolomitersand, Odoardogråmetallic samt Malakitgrönmetallic./Martin
Stort tack för informationen!! Trodde inte att ”Block” funnits till Turbo annat än i form av den gamla varianten som kom -81. Men nu vet jag! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”……….” är stängt för nya svar.