9-3 Vector 2003

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes 9-3 Vector 2003

• Detta ämne är tomt.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    dros
    Deltagare

Hej! Jag måste tyvärr inse att min sommarbil sedan 5 år tillbaka inte kommer att användas så som den förtjänar. Testar att lägga ut den här först då jag verkligen vill att den hamnar hos någon som kommer ta hand om den på samma sätt som jag själv gjort. Har fått mycket beröm för det ovanligt fina skicket från både besiktningsmän och kollegor på jobbet (som själva inte kör SAAB).

21k mil.
    5 växlad.
    Nordic Steg 2 (hade Maptun halvsats sedan innan och optimerade den hos Rolf i Norrköping).
    Komplett äkta Aero-paket runt om.
    Bytt hajfena.
    Original Aero-vinge på bakluckan
    My12 bakluckehantag.
    Läderklädda dörrhandtag, handbroms och smartslot gjort av Vanvettet.
    Aux.
    Aero ratt och airbag från en -06.
    Toning från B-stolpe.
    Bytt huvemblem.
    Slitsade skivor.
    Målade ok.
    Övre bussningarna bak som brukar spöka.
    Sedan inköp har jag bytt komplett front, stötfångare bak, rostlagat på firma hjulhus fram/bak och lackat om huv/kjolar/framskärmar/bakskärmar/yttre handtag och backspeglarna.
    Bilstein B8 dämpare/Eibach fjädrar/topplagringar/dammskydd.
    Nya drivaxlar och bakre lambda sommar 2019.
    Mm…

Finns som vanligt lite att fixa med för den som vill.
    Värmeplåt över första dämparen behöver fästas upp.
    AC’n blåser inte kallt längre, jag har inte behövt den de senaste åren (behövs fyllas på, har succesivt blåst mindre kallt sedan inköp).
    Den svarta plåtlisten som sitter mellan framruta och bakdörr som löper längs dörrarnas ovankant behöver flyttas lite för att det skall bli tätt om det regnar mycket.
    Byte av olja och stift
    Limma dit växelknoppen. Jag föredrar den lös då man tvingas växla mjukt och fint.

Vid seriöst intresse kan massor med bilder skickas. Jag har sparat och dokumenterat precis allt jag gjort med bilen sedan inköp. Bilen har aldrig blivit körd på bana och har under min ägo endast gått över 4k varv vid 3 tillfällen. Den kördes senast på vinterväglag vintern 2015/2016 och har endast gått sommartid sedan dess. Den var även avställd Oktober 2017 till Juni 2019. Värdering är alltid svårt men jag tänkte mig ett utgångspris på 35′ men är inte omöjlig om den kommer till rätt ägare! Vid snabb affär utan en massa problem kan ett Open Air kit från BSR ingå (ej använt på denna bilen).

• Detta ämne redigerades för 1 timme, 1 minut sedan av .
    • Detta ämne redigerades för 2 minuter sedan av .
    Bilagor:
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.