9-5 2,3 t kombi -02 Körbar/bes/reservdelsbil? 3000 kr!

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes 9-5 2,3 t kombi -02 Körbar/bes/reservdelsbil? 3000 kr!

Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-07-01 20:03.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Vi har köpt en nyare bruksbil så jag tänkte se om jag kan bli av med våran gamla 9-5:a. Det är en -02 Vector med 2,3t motorn. Uppgraderad med TD04 Turbo och styrdon från Aero 01 (230 Hk) av tidigare ägaren som jobbade som Saabmek. Han hade även bytt kolvringar och kamkedja. Den har gått knappt 31000 mil och är rostig och ful men besiktigad året ut.

Jag körde med den fram tills för några veckor sedan men den hade dom sista veckorna börjat rycka under körning i jämn fart och har vägrat starta 2 ggr dom senaste två månaderna. Båda gångerna gick den igång efter 5 min väntan och ingen åtgärd men eftersom jag kände att jag inte kunde lita på den riktigt så ställde jag av den. Misstänker att bränslepumpen kan vara kass men jag har varken tid eller lust att reparera den. Med två småbarn så är fritiden ganska begränsad och känner jag för att meka så har jag en roligare Saab i garaget. 😉

Bilen är som sagt ingen skönhet men den går bra (förutom rycken) och är ju som sagt besiktigad. Någon kanske behöver en slit och slängbil året ut och går den inte genom besikting så finns det en del att plocka på den.

Är 3000 kr ett vettigt pris? Om du svarar ja på det så hör av dig via PM. Om du svarar nej så kan du höra av dig ändå och säga vad du tycker är ett vettigt pris.

Bilen finns i Gräfsnäs mellan Alingsås och Trollhättan.

/Fredrik

Bilagor:

Såld

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng