900 4d/5d

Forum Modellspecifika forum OG900 900 4d/5d

Detta ämne innehåller 5 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-11-20 17:36.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

petter.w
    Deltagare

Nån som vet om innertaket är samma i en 4d och 5d SAAB 900 eller är det ngt som skiljer? 1979-86.

//Petter

jimbo
    Deltagare

när jag ställde frågan för nått år sen sa nån nej.

ha saab
    Deltagare

Hej!

Takklädseln är INTE samma på 4 och 5-dörrars. Skillnaderna finns åtminstone vid b-stolpe och c-stolpe.

/Henke

petter.w
    Deltagare

Nån som vet exakt vad som skiljer?

ha saab
    Deltagare

Eftersom c-stolparna är olika breda på de olika karossvarianterna stämmer inte innertaket mot c-stolpeklädseln om det är ”fel” innertak.
    Däremot borde det stämma vid b-stolpen på 4 resp 5-dörrars (jag som rörde ihop det). Det är naturligtvis 3-dörrars som skiljer sig eftersom b-stolpen sitter längre bak på dessa.

Huruvida innertaket passar i bakkant på 4 resp 5-dörrars låter jag vara osagt.

Enklast är ju hur som helst att skaffa ”rätt” innertak. Är det till en 5-dörrars du behöver?

/Henke

petter.w
    Deltagare

Ja, behöver till en 5d med taklucka och taklampan snett bakom förarplatsen. Alltså till dom äldsta 900. Själva tyget behöver inte vara fint eller hängfritt eftersom jag ändå ska klä om men själva stommen måste vara stabil.

//Petter

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng