900 servostyrväxel på 99an

Forum Modellspecifika forum 90/99 900 servostyrväxel på 99an

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-04 21:41.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

aero84
    Deltagare

Hej

Jag ville gerna bygga inn et og900 servostyrväxel på mit 99 projket bil.
    Finns det nogla kort/bildar på detta nonstans? har kollat lite på nättet, utan resultat…
    Vill bli mycket tacksam om det finns, eller om nån kan förklara hur man gör!!

topponaut
    Deltagare

Det är ett större jobb än man tror, men om du är duktig på att svetsa är det nog inget problem.
    Du bör göra samma förstärkningar som 900 har på ”balkarna” under motorn (i bilens längdriktning strax framför motorbalken och bakåt på var sin sida). Dessutom får du ”modda om” torpedväggen rätt skapligt.

– Lycka till!

Torpedvägg vid rattstång 1 efter ”moddning”.

Resultat styrväxel och torpedvägg 2
    (Konstigt, bilden kapades av på höger sida vid uppladdning…)

aero84
    Deltagare

Hejsan Bernt

Tackar för bilder och info, kan du skicka bilderne på E-post til mig?
    racingsaab@gmail.com da för jag se dom utan dom är kappade 😉

nkro
    Deltagare

Hallå det fanns en beskrivning från saab i gamla forumet S&R.
    Kan se om jag har dom och kan lägga upp igen.

Kan tycka att tekniska beskrivnigar ska ligga ngn annan stans än i långa forum trådar.

Niklas

aero84
    Deltagare

Hej

Fik detta länk på E-post här i kval.. http://forum.saabklubben.nu/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=147521&page=1
    Det är et komplet bygga guide. Tackar Åke :AP

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng