900 Turbo Aero

Forum Modellspecifika forum OG900 900 Turbo Aero

Detta ämne innehåller 9 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-17 18:50.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

brandchefen
    Deltagare

Har snubblat över en svart Aero, med beige instrumentbräda och beige innertak. Vet någon något mer om dessa Aeromodeller ? Har själv aldrig sett någon sådan bil, inte ens på bild. Hur många gjordes, finns några i liv utom denna ?

Berätta !!!! Det finns många kunniga som läser detta.
    Tackar på förhand.
    Ulf

cabmange
    Deltagare

:CH

plankan
    Deltagare

Ja det har jag också hört om,men dock aldrig haft nöjet att se det IRL.

Ser den ut som denna på ett ungefär:
    🙄

aeromicke
    Deltagare

Hade varit kul med lite bilder!! 😛

henrikg
    Deltagare

@cabmange wrote:

För typ 10 år sedan fick jag höra om just en beige bräda, var prototyp och kom aldrig i produktion, men några kom ut ändå.

Stämmer bra det. Jag minns inte antalet nu, men det var nog runt 5 stycken (osäker). Jag vet vart två befinner sig och ingen av dom är i en svart Aero.

Bilden som plankan visade är tagen av mig, efter att min kompis köpt en bil som hade en av dessa prototyp paneler i sig.

Mvh
    Henrik

plankan
    Deltagare

@henrikg wrote:

Bilden som plankan visade är tagen av mig, efter att min kompis köpt en bil som hade en av dessa prototyp paneler i sig.

Mvh
    Henrik

Jaså 😆
    kunne nämligen inte komma på vart jag hade den bild från :ROLF

lillper
    Deltagare

Synd att det inte blev någon serietillverkning. Inte alltför många naturligtvis, men om det funnits som extra tillval på t.ex. LUX-bilarna så att det hade funnits några fler bilar att tråna efter såhär 25 år efter. Jag är galen i beige instrumentpaneler nämligen… 😳

Brandchefen: Om du med ”snubblat över” menar att du fått erbjudande på att köpa den så säger jag bara – KÖP!!! 🙂

bovy
    Deltagare

Om jag inte missminner mig så fanns det på SAAB-festivalen -01 eller -03 en bil med beige bräda. Har sett ett foto, trodde jag hade det själv men hittar det inte, så det kanske finns på nätet. Brädan satt på en Odoardogrå 900 Aero -86 som blev avregistrerad 20080415.

Mvh Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

brandchefen
    Deltagare

Bilen är ett bra renoveringsobjekt ( Finns sådana ? ) Vad jag kan tyda utav fotot på instrumentbrädan är det inte samma, denna bilen har sömmar på instrumentbrädan , alltså inte plast. Handskfacksluckan är svart, kan i.o.f.s. vara bytt men jag tvivlar.Även dörrpaneler och baksätessidorna har sömmar. Tyvärr kollade jag inre baksätet något speciellt så jag kan inte svara på hur det såg ut.

Tack för svaren !!! Tar gärna emot fler åsikter , fakta och kommentarer.

Mvh Ulf

henrikg
    Deltagare

@bovy wrote:

Om jag inte missminner mig så fanns det på SAAB-festivalen -01 eller -03 en bil med beige bräda. Har sett ett foto, trodde jag hade det själv men hittar det inte, så det kanske finns på nätet. Brädan satt på en Odoardogrå 900 Aero -86 som blev avregistrerad 20080415.

Mvh Martin

Jag känner ägaren som satte in panelen i Aero -86:an, och även han som senare köpte bilen 🙂 Bilen har tyvärr exporterats till Tyskland, men panelen stannade kvar hos den sistnämnde, sitter nu i hans cabriolet. Måste säga att du har bra koll på og900:orna i vårt avlånga land 😉

Panelen på bilden ovan kommer också hamna i en cabriolet, eventuellt nästa år om vi prioriterar upp det!

Mvh
    Henrik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.