900 Turbo ,utan gnista !!

Forum Modellspecifika forum OG900 900 Turbo ,utan gnista !!

  • Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2002-10-12 20:57 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #8908
    saab-bo
    Deltagare

    Jag har en 900 Turbo -83:a,som jag inte lyckas få
    någon gnista vid stiften.Jag har bytt Stift,rotor,
    och fördelarlock,och har även försökt med nya tändkablar.Det finns ström fram till fördelaren
    när tändningen är på.Jag har fått ett tips om att det kan vara Styrenheten till tändningen.
    Finns det något enkelt sätt att kolla det??
    Tacksam för alla svar,när det nu börjar bli dags
    att ställa in gamlingen för säsongen.
    MVH Bosse

    #66060
    wibbe60
    Deltagare

    Har du nå´n kompis som har en saab med brytarlöst tändsystem så låna hans ”styrenhet” och prova. Det är gjort på 2 röda. Det är troligen detta som är felet.

    #66061
    saab-bo
    Deltagare

    Den ända jag fått tag på har suttit i en 16-Valve.
    Den startar inte med detta,men alla siffror stämmer inte på Res.delsnummret.
    Måste de stämma,eller kan det vara något annat fel? Går det att kolla med något instrument om
    Styrenheten är hel?
    MVH Bosse

    #66062
    amazonsport
    Deltagare

    Hallå ! A du fäj igång biln äll mäs du no ö ?
    Je a da ingo aning öm hönn ä kan vä annars.

    #66063
    saab-bo
    Deltagare

    Ä väl int nölläs utå an jer rackeldon!!!!!

    #66064
    saab-bo
    Deltagare

    Vet någon om Styrenheten från en 900i passar,
    eller är det en speciell till Turbon???
    Den som sitter i bilen nu har 7 stift,och den som
    sitter i min 16-ventilare har 6 stift,men kontakterna in har 6 anslutningar på båda bilarna.
    Har det 7:e stiftet ingen funktion??
    MVH Bosse

    #66065
    stenstorparn
    Deltagare

    Hej
    Är det denna som kallas Tändmodulen också?
    Isåfall om man tjyvkollar i ”Feltema”Katalogen så skall det ej passa med 900T 16.
    Det du skall ha är samma som sitter i
    90,99,900(83-87),
    900I 16V (88-93),
    9000I (86-?)
    samt din 900T8(81-85).

    Fel på ovanst. har jag råkat få två gånger på 0lika bilar.
    9000T Började gå som en kratta, misstända mm.
    740(Containern) Så dog bilen helt och var stonedead.
    Hoppas att du får ordning din saab.
    MVH Christer Sköld

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng