9000 cse
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2007-03-13 08:18 av Martin.
-
FörfattareInlägg
-
mars 12, 2007 at 12:41 #15713
Köpa beggad 9000cse 2,0 utan turbo mm. Vad bör jag kolla efter när jag tittar på den. Han begär 30′ för den, en -95 rostfri norrbottensbil med drya 18′ på mätaren, plåt och lack ska tydligen vara mycket bra.
Anders
Kan som riktning säga att jag gav 50k för min A50 -98 2,3T med alldeles för många pållar. =)
Som vanligt, lyssna, drivknutarna har jag haft strul med på 9k, rost i dörrarna ffa på vä sida är en klassiker, likaså lacksläpp och därpå följande rost.
Men.. Spontana tanken är att en CSE 2,0i är kanske inte jätteupphetsande. Har själv kört omkring i en 2,3-16v senaste 3 åren, de rullar på, och bottendraget är betydligt behagligare. Du kan få roligare 9000 för 30k!
Nåja, mina åsikter och tankar, inget mer!
För våran 9000 cse 2.0 från 1995 gav vi 11 500 för, men den hade gått 28 000. Men det var inte farligt med rost även om den gått på västkusten, det enda var en rostblemma på motorhuven. Sen var den lite skitigt inuti men inte värre att det gick tvätta bort. Den går bra nu men det känns som man skulle vilja ha mer kraft i motorn.
Montera Simons sportavgassystem. Hållbarheten är sisådär, men på vår trötta 2.0 gjorde systemet underverk. “Samma” system på vår 900i 16v 2.0 gjorde dock ingen skillnad annat än utseende- och ljudmässigt. Men på 9000 var det alltså en stor skillnad.
Karl wrote:Den går bra nu men det känns som man skulle vilja ha mer kraft i motorn. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.