9000 med fuktproblem!

Forum Modellspecifika forum 9000 9000 med fuktproblem!

• Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2016-06-23 15:34 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    saabteddan
    Deltagare

Jag har en härlig 9000 aero från -96 som jag gillar mycket. Det är dock en sak som tar ner intrycket av bilen. Problemet består av fuktinträngning i bagaget. När jag öppnar bagageluckan så rinner det vatten från mellan innertaket och taket. Det borde vara vatten som kommer från bakluckan via kabelgenomföringen i takkanten. Är det någon som kan något om detta? Är fuktigt i bagaget efter regnskurar. Finns det fler problemområden här?
    Tacksam för goda råd omkring detta!
    Med vänlig hälsning Ted

joand8
    Deltagare

Ett klassiskt ställe för vatteninträngning på 9000 är Bakljusen som du behöver ta lös & täta med lämpligt tätningsmedel mellan kaross & armatur! Med vänlig hälsning. Johan.

saabteddan
    Deltagare

Tack för ditt svar Johan. Då ska jag täta baklysena och hoppas på ett torrare bagage framöver.
    Med vänlig hälsning Ted

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng