900c -89 varmstart

Forum Modellspecifika forum OG900 900c -89 varmstart

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-15 19:40.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

thomas9574
    Deltagare

Hej. Min bruks900:a startar väldigt dåligt då man varmkört den, måste veva ungefär 10 sek o sedan går tungt ungefär lika länge…
    Som kall går den dock igång utan problem genast. Bilen är en 900c med pierburg förgasare.
    Nån som vet nåt?

bluesman
    Deltagare

Låter som ånglås, din bil torde vara försedd med en ångavskiljare och den har någon rörlig del i sig om jag minns rätt som kanske fastnat..det är den svarta plastcylindern som har tre avslutningar (tror jag det var) som sitter på en konsol mellan förgasaren och slangen som går till luftfiltret. Ta loss den och lyssna om det skramlar i den. Vet ej om det går att skaka fart i den om den fastnat. Har själv eftermonterat rätt många med gott resultat. Lycka till!

Mvh

Bluesmannen

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng