900i16v motor i 99-82

Forum Modellspecifika forum 90/99 900i16v motor i 99-82

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2004-01-19 18:12.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

david_aa
    Deltagare

Har en 900i16v från -91, då den är risig (gick ej… igenom i år), men har en riktigt frisk motor undrar jag följande:

Passar 16v-motorn i en 99:a(H) utan allt för mycket bök? Vad säger SBP? Jag antar att en reg.bes. blir nödvändig…?

Villrådig hoppas på svar.

ragnar
    Deltagare

Den passar någorlunda bra. Det som inte passar rent mekaniskt är främst höger motorfäste, men inget svårt. Har själv en T16 i min 99a, vilket är ganska mkt jobbigare pga platsbristen.

Ja, el:en måste ju fixas också, men hur mkt jobb det blir med det beror mest på hur höga krav man har på att det ska vara en snygg installation.

david_aa
    Deltagare

Men 99:ans växellåda går att använda utan anpassningar?
    Om 99:an bara har trasig topp, skulle 16v-toppen passa utan vidare…? Har aldrig försökt mig på dylik manöver…

Estetiskt finns inga krav alls… bara den rullar

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng