900s 91a går inte på treans cylinder

Forum Modellspecifika forum OG900 900s 91a går inte på treans cylinder

• Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2013-04-01 19:52 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    earp
    Deltagare

Hallå,
    Jag har lite problem med att förstå varför bilen inte går på treans cylinder. Häromdagen började bilen gå dåligt och efter felsökning visar det sig att det inte blir någon skillnad när man rycker tändkabeln till treans cylinder. Jag börjar nu få lite slut på idéer om vad som kan vara fel.

Det som provats hittills är att kolla så att gnistan finns vilken den gör, vi har provat att byta spridare samt strömmatningen till spridarna och bytt tändstift. Soppa verkar det i vilket fall finnas då det gamla tändstiftet är ordentligt blött och efter att ha bytt och stoppat in ett annat blir även det ”insmort”. Funderingen var om någon spridaren hade låst sig i öppet läge men så verkade alltså inte vara fallet.

Är det någon som har någon aning om vad det kan vara för fel? Vad finns det kvar? Trasiga ventiler eller paj komp?

Tack på förhand./Kalle

tompa i16v
    Deltagare

Du råkar inte ha vatten i cylindern?

earp
    Deltagare

Jag tror inte det, borde nog ryka vitt om det läckte in vatten va?

joh900
    Deltagare

Jag skulle provat göra ett komptest, finns prylar på typ Biltema som inte kostar mer än ett par hundra ungefär.

earp
    Deltagare

@joH900 wrote:

Jag skulle provat göra ett komptest, finns prylar på typ Biltema som inte kostar mer än ett par hundra ungefär.

Kompressionen var mer eller mindre 0 så där har vi problemet. Nu är det bara frågan om vad som har gett upp..

joh900
    Deltagare

Lyft toppen och kika va som hänt, med lite tur kanske det inte är en kolv utan nå skit med toppen bara 😛

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng