95 1960 CNR 589

Forum Övrigt Projekt / Min bil 95 1960 CNR 589

• Detta ämne har 29 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2010-03-08 14:16 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare

Har en 96:a av samma årsmodell, på något sätt inte lika mystik men kanske snyggare. Som kombi föredrar jag frugans 95:a.

Hej Dan
    Vilket fint objekt du har hittat, har själv hittat en 95B 62/63:a som har varit avställd sedan -78:a.
    Jag kommer att regbesikta/besikta min i vår, ev. köra lite i sommar sedan ska den rostlagas bak o i golv, troligen även i motorrummet.
    Nu har jag några funderingar, hur har du fått innerskärmen bak så ren? har du renoverat stötdämparna bak? hur har du monterat dom tillfälliga hjulen bak?

MVH Micke

Saab 9-5 kombi -07, 95 V4 -73, 95 de lux -63, mc Örnen 120cc -50

dan mattsson
    Deltagare

OM du menar hjulhusbilden där fjäder fästet är lagat så har jag först värmt försiktigt med gasol tills ytan på underesmassan blir mjuk sedan skrapat bort med spackelspade.
    Efter det körde jag med stål borstrondell i v-slipen,på vissa ställen räckte det med att tvätta rent med avfettning efter skrapningen.
    hjulaxeln är fäst i bultarna för förstärkningsjärnen som sitter under bakaxeln

dan mattsson
    Deltagare

här kan du nog se hur den sitter fast,
    Du kan få låna axeln om du vill.

henric
    Deltagare

Tjena.
    Härlig bil, härlig renovering. Jag har helt missat din tråd, trots att jag har en lika grå 95 från 1960 som du. Kul och bra med lite insperation.

Henric

dan mattsson
    Deltagare

Hej har du någon tråd på din bil ,vad har du för cnr ?

fredrik
    Deltagare

Henrics bil har Ch 59

/Fredrik

henric
    Deltagare

Tjena
    Ingen tråd (än i alla fall)men bilen finns med bland de senaste sidorna i Helig gral-tråden. CHnr 59 som Fredrik säger och grå som sagt var.
    Ska nog åxå lacka snart så vi kanske kan samspråkas om var och hur man får fram en korrekt kulör.
    Som sagt kul se din tråd, det sporrar för egen renovering…
    MVH

Henric

dan mattsson
    Deltagare

Har varit till min polare som är händig på plåt och hämtat några ny tillvekade delar bla den här batterihyllan som han gjort åt mig

tommy m
    Deltagare

Du glömde bilden…. :doh:

tommy m
    Deltagare

På nåt vis han jag i mellan ditt inlägg och bilden.. :blush:

henric
    Deltagare

Vackert vackert

dan mattsson
    Deltagare

Jag har legat på latsidan länge nu men i går var jag till Thomas och fick lite plåt bockat och sträckt till framskärmen.
    Så nu är alla fall den hel igen.

dan mattsson
    Deltagare

Som dom flesta förmodligen har lagt märke till så har min bil flyttat till Laxå och fått en ny ägare .
    Så fortsätting på denna renovering kan läsas i Dajjes nya tråd.
    Till alla er som undrar var för jag har sålt denna pärla kan jag berätta att det är pga tillökning i familjen= tidsbrist,
    Mina barns uppväxt får jag aldrig uppleva en gång till ,men denna bil eller någon annan 95an blir säkert till salu förr eller senare.Och då kan jag slå till på en mer färdig bil.

Melwin
    Deltagare

Helt rätt tänkt,du kommer bli en bra pappa. Grattis när det nu blir?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng