96-62 samt 9-5 Aero 01 ,res delar byte 900OG

Forum Sälj/Köp Bilar, säljes 96-62 samt 9-5 Aero 01 ,res delar byte 900OG

• Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2019-05-05 22:16 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    tofser
    Deltagare

Lite utav en och rensning bilbyte.

Jag har en 96-62 min sedan 15 år samt en 95 Aero (bruksbill med felkod), tvåtaktarn har jag inte lust med längre och 9-5an får jag inte till felkod på så jag bjuder ut följande till försäljning eller ännu hellre som del betalning mot en FIN 5 dörrars 900OG, ute efter en bra bil behöver inte vara ”mint” för jag vill använda den också men den bör vara i gott skick och snudd på felfri. Alla bud beaktas. Tänker mig en bil från 25000:- och uppåt och helst med nån form av turbo men inte ett krav heller, drag är ett stort plus.

Saab 96-62, busbil som gått många häftiga mil genom norden, hottad med fläckvis silverlack, V4 låda skivbromsar samt panel från 64 och fyrväxlad stång. Sportratt, varvräknare, sänkt osv osv. Sist gick den faktiskt igenom bes men jag lyfte då ur motor och bilen har stått sedan dess. Behöver lite rostlagning och omsorg (om man vill) samt bygga en motor varav jag har en komplett samt ett juste block till. Finns lite andra bra att ha prylar nån udda bit men mest std. Mkt patinerat och bra busbilsobjekt som med inte så mkt jobb kan bli körtbart men som behöver massor jobbb för att bli fin. bytesvärde med alla tillbehör runt 10000:-? Har fyrbultade fotbollar för konvertering som var tänkt.

Saab 9-5 Aero 01,

Vanlig familjebruks med plus att motorn byttes mot en NOS (ny) vid ca 22000 mil, har nu gått 3-4000, nyligen monterades ny motorvärmare, tändkasett, lmm, tändstift samt fullservice med kvalitetsprodukter. Felkoder anförde dessa reparationer men problemet återkommer med ryckig tomgång snudd på okörbar nu, tappat orken och investeringsmarginalen på denna bil, ligger ute på blocket för 5000:-, 3 uppsättningar däck sommar plus 2 vinter alla bra och på alufälg. Går mycket bra i motor och har alla hstar hemma, NÄR den går. prutmån finnes.

Bilarna står i Hallstavik,

ring/sms/forum

0702202406

//Jens

• Detta ämne redigerades för 9 månader, 2 veckor sedan av . Anledning: tryckfelsnisse
    Bilagor:
    tofser
    Deltagare

Aero borta, 96 kvar, byte, försäljning..

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.