Använda original br.pump vid överladdning??

Forum / Övrigt / SSR / Använda original br.pump vid överladdning??

  • Författare
    Inlägg
    • februari 17, 2010 kl. 19:26 #21685

      Har någon där ute byggt om original mekanisk bränslepump till V4:an så den funkar till överladdad maskin? Skulle vilja slippa sätta in en elektrisk pump….

        februari 17, 2010 kl. 19:32 #153386

        saab åkte med mekanisk pump på sina v4a turbos i rallycross
        mvh Åke

          februari 17, 2010 kl. 20:24 #153393

          Vet du hur dom byggde om pumparna?

            februari 17, 2010 kl. 20:32 #153394

            Saab V4 använd en original mekanisk bränslepump. Förgasaren var monterat för turbon som sug- och inte pa turbons trycksida som tryckförgasare.

              februari 18, 2010 kl. 07:53 #153409

              ska du trycka genom förgasaren så får man modifiera bränslepumpen och leda övertryck till undersidan av membranet tror jag det är, rätta mig om jag har fel. Det är dock inte alla pumpar det går att göra så på.

                  februari 18, 2010 kl. 19:19 #153455

                  Jo det är väl så att man ska leda laddtrycket in på undersidan av membranet. Men frågan är ju som sagt om det funkar på V4-pumpen…

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.