App K
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2018-11-22 23:07 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem
Sök här: https://historicdb.fia.com/
Lite kul är att Saab kommer från Spanien enligt listan men det får man väl stå ut med.
/B
Bengt Åkesson
bengt@akesson-motorsport.se
Facebook
Åke, Har du fått svar på dina frågor?
Första frågan är, vilken Period ska du köra i? Det måste du bestämma först.
Period E är 1947-1961
Period F är 1962-1965.
Period G1 är 1966-1969.
Period G2 är 1970-1971.
Period E är en 2-taktare enklast och mest standard, i Period G2 är 2-taktaren mest trimmad och du kan göra mest roliga saker.
Med vänlig hälsning Roger
i G2 blir det långnos. Vevaxel vet jag inte, kan inte 2-takt bra nog för det. Motsvarande en V4a kan du skaffa en stålvevaxel, Det går en på bana i G2, den är inte riktigt konkurrenskraftig där men den blir en jäkla ball knallkork. Med reservation för att det måste kollas så finns det flera förgasare du kan använda som har använts, liggande förgasare bland annat, du bör få ha diffbroms och troligen Sp 2 drevsats, jag minns inte när Sp 2 kom?
Åker du G2 så finns det en del andra saker du kan göra som kan göra nytta på en 2-taktare, plastskärmar, plastbaklucka eller lättad baklucka, plasthuv, man måste forska en del för att ta reda på vad som gjordes då. Borra motorn mer än till 850cc får du inte göra, det man borrade förr till 940cc är inte regelmässigt,
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem