Ar man mentaltsjuk att bygga 99/900 för rally?

Forum Övrigt SSR Ar man mentaltsjuk att bygga 99/900 för rally?

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2013-06-05 21:47.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

jan van vurpa
    Deltagare

En kille långt upp i Kanada ringde mig pga han vill helst blir Saab trogen ocjh nu vill han bygga en 900 (riktig sorten vet du)
    för grus rally…25 år sedan det skulle var en sak. Även 10 år sen när Jörgen Ericsson höll på med återtillverkning av slut drev o sånt det var en annan fråga men nu..:bh
    Killen däruppe vet att jag bodde i Sverige 30+35 år sen och har varit Saab rally dåre send tidigt 80 talet men alla min ”connections” därborta är folk som är bara halvgalen och skruvar på 96orna..Begnt-Erik Ström är kompis sen länge, Sven-Åke fd JT Tuning kunde man lita på för avgas delar,
    Men killen vill bygga 900 som jag anser som lika med :ID

Frågan blirö finn växelåda delar, finns slutdrev och diffbroms_
    Alla andra grejor vi kan fix här..

Sorry att det finns förmodligen stavnings feler hit o dit, man glömmer en del när man har inte varit där mycket senaste 35 år…

nkro
    Deltagare

Det finns lite smått och gott.

Sellholm har 6.31 och en riktigt bra diff. Jörgen har lite grjer men jag vet att han har växelstång fingrar och div samt att han säljer sellholms grejer.

Växellådsdrev finns fortfarande några satser nyttilverkat som skulle bli klara den här veckan.

Det är värre med stora hus och 7.34. Annars ska det mesta gå att få tag på.

Quife har också en diff men den är nog inte ok till rally.

Niklas

jan van vurpa
    Deltagare

@nkro wrote:

Det finns lite smått och gott.

Sellholm har 6.31 och en riktigt bra diff. Jörgen har lite grjer men jag vet att han har växelstång fingrar och div samt att han säljer sellholms grejer.

Växellådsdrev finns fortfarande några satser nyttilverkat som skulle bli klara den här veckan.

Det är värre med stora hus och 7.34. Annars ska det mesta gå att få tag på.

Quife har också en diff men den är nog inte ok till rally.

Niklas

Joooo killen själv upptäckt slut drev i natt—jag var nere och svarvade distanser till fjäderben som jag tillverkar—-och ironisk nog det var janne Sellholm sade sa not som ”Va fan du nog är svarare eller hur? Nåååå gör det själv” Dom säger det hörs jag var inom industri på Söder i Stockholm..

Stackars kanadensare just skickade mig email (idag svetsar jag på fläderrben!) där han hade hitta Sellhomäs sajt and såg det o fattade icke att man talar kuggar mestadels i Europa so han sa ”OI OI! OI!!!! 6:31!!!! 😯 Jag kommer at dö! ”
    Förklardade det är 5.15:1 på engelska

O jag sa till han att det var en kort serie drevsater på gång…

Jag mäste spring tillbaka till svets :weld2 +++nej nu måste jag måla en par och påacka en andra par för dagens post

Undra var Sellholm hade slutdreven tillverakade…..Jörgen o jag snackade en bra bit om att hålla det till Norden nånstans där man kunda har ”en fighting chance” att någon brydde sig om kvalitäten…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.