Årsmöte 8 mars 2008

  • Författare
    Inlägg
    • oktober 8, 2007 at 11:01 #16855

      Nu är vi inbokade för årsmöte i sedvanlig lokal på Saabmuseet, lördagen den 8 mars nästa år. Styrelsen träffas klockan 9 för att samla sig inför mötet. Insläpp för allmänheten är klockan 10 och själva årsmötet börjar klockan 12. Sedvanlig marknad efter mötet.
      Liksom tidigare gör vi medlemskoll vid insläppet till årsmötet, så kom ihåg ditt medlemskort! :lecture:
      Förra gången fyllde vi lokalen till bristningsgränsen, närmare 200 personer kom. Det hoppas vi upprepas! :racesmile:

        mars 1, 2008 at 17:18 #118917

        Hej

        Har betalat via Internet 08-01-31 men ännu ej fått något nytt klistermäke
        mitt medlemskort har klistermärke från 2006 vet ej om jag fick nåt 2007

        Kommer det att skickas ut något nytt märke ?

          mars 1, 2008 at 18:14 #118925

          Gäller det årsmötet så kan du ta med leg så att funktionären kan stämma av mot matrikeln innan årsmötet börjar. Annars är kassören rätt funktionär att ställa frågan till.

            mars 3, 2008 at 13:48 #118972

            Nytt märke ska komma med Bakrutan nr 2, det gamla (som du då inte har) gäller tom maj i år. Jag tror att kollen kommer att vara ganska hård så det kan nog vara idé att kolla med kassören eller någon i styrelsen nu så du inte blir avvisad när du sedan har rest hela vägen.
            Janne
            fd Bakruteredaktör o styrelseledamot

              mars 9, 2008 at 01:35 #119140

              Jag kunde inte medverka tyvärr.

              Nå, Vad koms fram till? Någon ny ordförande?

              Lite info för den som vill fylla i

              tack 🙂

              Saab 93B -59 (Blå)
              Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
              Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

                mars 9, 2008 at 05:58 #119141

                har inte fått nån klister lapp till mitt medlems kort sen 2006

                  mars 9, 2008 at 19:20 #119158

                  Ny ordförande är Anders Dackemyr från Västerås. Rätt man på rätt plats!
                  En mer fyllig rapport kommer säkert snart.

                    mars 9, 2008 at 19:36 #119160

                    Trevligt med Anders vid rodret!
                    Önskar honom ett stort LYCKA TILL och hoppas att se honom ofta på denna livliga hemsida 🙂

                      mars 10, 2008 at 07:20 #119166

                      Trevligt trevligt!
                      Anders som chairman, kan bara önska LYCKA TILL :applause:

                      ///Micke I

                        mars 10, 2008 at 16:21 #119180

                        Hej och tack för gratulationerna!

                        Jag tackar också för förtroendet att bli Saabklubbens nya ordförande.

                        Tänkte här lite kort bara berätta om mig och lite funderingar jag har inför framtiden.

                        Anders Dackemyr heter jag, är 41 år och boende i Västerås. Sedan ett halvår sambo med Ulrica och hennes 2 barn, 7 & 10 år.
                        SAAB- och bilintresset har alltid funnits där. Mitt första uttalade ord när jag var liten var ”pappa”, sedan ”bil”. Mamma var dock lite lika glad över vokabulärutvecklingen…

                        Sommaren 1968, strax innan jag skulle fylla 2 år, köpte pappa en begagnad olivgrön SAAB 95 V4 av 1967 års modell. Då inte ekonomin tillät bilbyten blev 95:an kvar som bruksbil i familjen till 1989 då min mor skämdes över att åka i den där gamla bilen. Eftersom jag tyckte det var synd att göra sig av med 95:an fick den bli kvar. I samma veva gick jag med i Svenska SAAB-registret, som klubben hette då, och på den vägen är det som det brukar heta. Något annat bilmärke än SAAB har jag aldrig ägt.

                        Under åren har antalet bilar ökat och för dagen har jag 7 Saabar av olika årgångar, från 95.an till en 9-3 Sport Combi. Tyvärr har jag aldrig ägt någon tvåtaktare eller Sonett men det är ju inte för sent än. Den hobbybil som för stunden rullar mest är den og 900 med Toppola som jag köpte förra året. Med den kan man åka på träff med hela familjen och alla får ut något av resan.

                        Det som gett mig mest under mina år i klubben är alla människor man mött. Bilarna fungerar som gemensam nämnare för att träffas och man diskuterar problem med bilen eller helt andra saker. Min uppmaning till medlemmarna är dels skapa dessa möjligheter att träffas och för Er andra att åka på dessa arrangemang. Ju fler träffar desto större fokus och PR för vårt gemensamma intresse.

                        En annan sak jag tycker är viktig är att vi är öppna för varandras olika specialintressen inom Saabhobbyn. Några gillar strikta orginalbilar medan andra gillar att trimma och använda bilarna till dess gränser. Det är detta som ger klubben dess bredd och gör den intressant för många.
                        Genom att göra klubben bred kan vi få fler medlemmar vilket ger oss bättre muskler att ta fram svårfunna reservdelar, göra påkostade saabfestivaler osv.

                        Vill vi ha en aktiv klubb måste fler aktivera sig! Styrelsen har ett ansvar att skapa förutsättningar för detta men kan inte genomföra allt själva. Ett sätt är lokalsektionerna som idag gör stor nytta genom att bl.a. skapa träfftillfällen osv.
                        Ett annat skulle kunna vara att medlemmar kan gå in och göra en punktinsats något speciellt man kanske brinner för eller har särskilda kunskaper om.
                        Glöm inte att bidra till Bakrutan! Vi är många som läser den med stor behållning men desto färre som bidrar. Tänk om var tionde medlem skrev något en gång…

                        Hemsidan är kanske den träffpunkt som flest besöker och i en del fall kanske den enda. Sidan är en stor tillgång på Saabfakta, annonser, bilder mm. Tyvärr är många av besökarna inte medlemmar i Saabklubben. Jag ser gärna att vi funderar över om inte mer av innehållet skall vara exklusivt för medlemmarna. Detta är naturligtvis en avvägning mot att locka fler att vara med.

                        Min förhoppning är att vi kan fortsätta klubbens utveckling så att fler vill vara med. Vi är idag över 2500 medlemmar och nya strömmar hela tiden in. Tyvärr tappar vi även medlemmar. Orsaken till detta finns också anledning att gräva i.

                        Detta var lite snabba funderingar från min sida. Hoppas på ert stöd och bidrag att fortsätta med klubbarbetet. Skicka gärna ett PM om ni har funderingar eller synpunkter.

                        Med bästa SAAB-hälsningar

                        Anders Dackemyr

                          mars 10, 2008 at 18:51 #119186

                          Väl talat Anders och det känns som du är rätt man att axla ansvaret efter dribblet med styrelsen vi på åskådarbänk tagit del av de senaste månaderna.
                          /Julle, som tror att detta kommer bli skitbra 😉

                            mars 10, 2008 at 18:57 #119188

                            Jag tycker det låter väldigt lovande, rätt man vid spakarna och inte en inbiten tvåtakts-gubbe, inget illa menat åt dem, men det finns många som bara gillar tvåtaktare och förglömmer de andra modellerna.

                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.