Avgasvärden för en SAAB 96 1979

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Avgasvärden för en SAAB 96 1979

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-03-16 20:11.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

lennart j.
    Deltagare

Avgasvärden för en SAAB 96 1979
    Hej,
    Jag har en bekant här i Schweiz som har importerat en SAAB 96 GL -79 från Tyskland, som han nu vill registreringsbesiktiga. Detta går dock inte, då besiktnings-myndigheten saknar ett dokument som anger gränsvärdena för CO, HC och NX samt vid vilket varvtal de skall mätas. Sista årsmodellen som importerades till Schweiz av 96an var 1976, så något officiellt dokument efter detta år finns helt enkelt inte. Därtill existerar inte Generalagenten för SAAB längre här nere.
    Jag vore tacksam om någon säkert kan ange avgas-gränsvärdena eller kan säga mig var jag kan få tag på dessa uppgifter i Sverige.
    Bästa häsningar, Lennart

Bengt Åkesson
    Deltagare

Dekal i motorrummet. Källa: Saab 96 verkstadshandbok.

skyltibil

/B

Bilagor:

lennart j.
    Deltagare

Hej Bengt och tack för dekalen. Om det nu är så att det endast mättes CO vid 800 r.p.m. på den tiden, nöjer jag mig med denna information. Bilen i fråga kommer ursprungligen från Holland och har bara mellanlandat i Tyskland hos en bilfirma utan att ha blivit registreringsbesiktigad där!

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng