Bästa/läckraste/tuffaste Saab 9000?

Forum Modellspecifika forum 9000 Bästa/läckraste/tuffaste Saab 9000?

Detta ämne innehåller 8 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-04-22 21:00.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22006

    cljo
    Deltagare

    Vilken Saab 9000 är läckrast? Vilken ska man satsa på som samlarbil? Kolla gärna in på vår hemsida. Är Klassikers lista helt uppåt väggarna?

    http://www.klassiker.nu

    Mvh

    Claes Johansson
    Klassiker

    #156516

    Per-Erik
    Deltagare

    Kan inte annat än att hålla med 🙂 Speciellt 1:a platsen är solklar 😉

    Grattis till din returnerade Wennlo förresten, en del har tur dom!

    #156518

    benny
    Deltagare

    Helt ok!

    9000 Turbo är klart ha begär.

    Blev själv tvungen o köpa 9000 härom veckan.

    #156537

    rodder76
    Deltagare

    Mycket skojigt att 9000 har tagits in på redaktionen på allvar, och att den får lite medialt utrymme. Viktigt om det ska räddas några inför framtiden.
    Jag håller inte med om listan till 100%, men å andra sidan så innehåller den väl samtliga modeller av 9000, en paketering som kanske inte blir helt rättvis om man ska sortera ut framtida klassiker.

    En snabb fundering över en egen lista:
    1. Aero 1991
    2. Talladega
    3. Turbo 85 (tyvärr är bilar producerade under kaleneråret 1984 ”slut”. Museet har den enda kvarvarande av dessa)
    4. CD Turbo -88
    5. Pearlvit – är det en 85:a kan den nog kliva upp ett steg eller två. Ingen modell, men klassiker som klår det mesta! En 86:a kliver inte riktigt lika högt, men kanske något pinnhål.
    6. Griffin 2.3T med pilotinredning originalmonterat. (Existerar knappt. Kanske bästa 9000 av alla)
    7. CS-Aero. Inte så skoj val, men ruskigt trevlig bil.
    8. TurboS 1992. Tror tyvärr inte den når så hög klassikerstatus, även om den skulle vara värld det.)
    9. CDE 1990 T16. De flesta är 2.3i. Vackra: Nej! Ovanliga: Ja! Bortglömd: Definitivt.
    9,5. Om man lyckas med bravaden att skaffa sig en pärlvit 85:a kan man helt plötsligt så en plats till på listan. Här stoppar vi in A50.
    10. Saab 9000 av valfri modell 😉

    Två bilar som skulle kunna få egna platser är ”lägsta” och ”högsta” chassinummer bortsett från museet’s bilar. Inte specifika modeller, men det är alltid något extra med att ha dessa. Eller vad säger man inte om ”Bollman” som vill rädda en av få bilar producerade i Malmö.

    #156596

    cabmange
    Deltagare

    Vill nog instämma i David lista är mer rätt, Aero -91 bör inta första platsen.

    Synd att Er tidning bara sträcker sig till -89, annars har ni kunnat gjort ett nybilsreportage angående Aero 91, kryddat med lite Talladega -89. hihi

    //MH

    #156894

    krister k
    Deltagare

    Hittade detta på Avesta Bildemontering idag:

    Tråkigt, såg inte så pjåkig ut plåtmässigt. Helt rensad inuti dock.

    #156895

    cabmange
    Deltagare

    Du har inte lust att åka och plocka den bakstötfångaren? kanske något mer av spoilerpaketet om du orkar?

    //MH

    #156905

    krister k
    Deltagare
    cabmange wrote:
    Du har inte lust att åka och plocka den bakstötfångaren? kanske något mer av spoilerpaketet om du orkar?

    //MH

    Bor en bit från Avesta själv, men jag kan höra om kompisen som bor där kan åka förbi. Lovar inget dock.

    #156907

    hans h
    Deltagare

    Jag skulle behöva fyra dörrar. Men Avesta är lite fjärran…

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng