Behöver hjälp med min saab 9000

Forum Övrigt Allmänt Behöver hjälp med min saab 9000

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-11-13 09:21.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

anonymous
    Deltagare

Hej,

Jag heter Amir och behöver lite hjälp med min saab 9000. För ett tag sen fick jag motorstopp och jag trodde att det var DI-systemet som krånglade eftersom jag hade haft det problemet för 4 år sedan och då köpte jag en begagnad DI-systemet. Men när det visade sig att det inte var felet så bogserade jag bilen till min mekaniker som sa att det var bensinpumpen. Han bytte ut det gamla mot en begagnad bensinpump.

Men nyligen har jag märkt att den inte är lika snabb som den var innan motorstoppet. Den orkar inte dra lika mkt på växlarna. Innan motorstoppet när man var ute på motorvägen och gasade lite så kom den upp i 180 km/h i ett nafs men idag segade den sig upp mot 180 km/h vid fullgas i vilket den aldrig har gjort tidigare.

Så min fråga till Er är att om det är den nya di-systemet som krånglar eller att den begagnade bensinpumpen kanske inte är helt frisk eller helt enkelt att min mekaniker om det är överhuvudtaget möjligt slängt på 2.0 liters bensinpump. Jag vill helst inte tro att min mekaniker har lurat mig avsiktligen då jag har haft med honom att göra i 10 år och har varit nöjd med honom och litat på honom till 100 % hittills.

Tacksam för svar!

Mvh

Amir

Bengt Åkesson
    Deltagare

Kan det vara så att batteriet varit frånkopplat och diverse elektronik tappat minnet. Det tar kanske en stund innan allt har anpassats igen.

OBS! Jag är ingen insprutningsguru utan gillar förgasare och då helst Weber

/B

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng