Bensinpump 99 GLS -77

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Bensinpump 99 GLS -77

  • Författare
    Inlägg
    • april 13, 2004 kl. 14:45 #10415

      Hej
      Är det samma pump som sitter på enkelförgasaren och dubbelförgasaren.

      Har sett lite olika besked, beroende på vilken katalog man kollar i.

      Nån som vet?

      MVH Christer

        april 13, 2004 kl. 15:28 #73991

        det är samma pump mvh niklas jag satte på dubbel förgasare på min 74a som det satt enkel på å det passade rakt av har du ingen så har jag en hel påse du kan välja å vraka i mvh niklas

          april 14, 2004 kl. 13:09 #73992

          Det är oftast samma pump, men jag har faktiskt råkat ut för en och annan piratpump som inte har passat på dubbelförgasarbil, och det berodde på att ena röranslutningen på pumpen stack ut åt fel håll så den pekade rakt in i förgasaren. Den sortens pump fick plats på bil med enkelförgasare, men på dubbelförgasarbil fick den inte plats. Jag har för mig att det var en äkta Biltemapump…..

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.