Bensinpumpsproblem (förmodat)

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Bensinpumpsproblem (förmodat)

Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-04-17 07:52.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25213

    knoparmoj
    Deltagare

    Nu har förmodligen min bensinpump lagt av efter 24500 mil.
    Har sökt på 900klubben efter en tidigare beskrivning av hur
    man demonterar pumpen genom att nibbla upp plåten under baksätet.
    Jag har för mig att jag sett en bild även på ”NYA 900klubben”.
    Kanske att jag inte har använt rätt sökkriterie.
    Har någon en susning om var beskrivningen finns(om den finns)?
    Tacksam för hjälp!

    MVH Knoparmoj

    #183013

    citrofrukten
    Deltagare

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=30&t=228670” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Och vart den sitter kan du se på min bild viewtopic.php?f=3&t=596

    #183022

    knoparmoj
    Deltagare

    @citrofrukten wrote:

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=30&t=228670

    Och vart den sitter kan du se på min bild viewtopic.php?f=3&t=596

    Tack för hjälpen!

    #183757

    knoparmoj
    Deltagare

    Nu har jag äntligen monterat ny bensinpump i min 900 -95:a. Det var besvärligt att demontera bränsletanken, eftersom den ena kroken till spännbandet var väldigt rostig. Utan gängsnitt tog jag en M8-mutter i vilken jag filade spår tvärs över gängorna.
    Muttern använde jag sedan för att få bort det mesta av rosten på kroken.
    Ett misstag var att ta bort hela slangen mellan pump och T-koppling.
    Lämpligare är att klippa den precis utanför T-kopplingen, för att kunna trä på en besinslang (8 mm Längd 175 mm).
    Dock använde jag bensinslang 8 mm med dubbla slangklämmor direkt på T-kopplingen.
    Eftersom jag haft problem med bränslemätaren, passade jag på att slipa lite på kontakblecket till bränslearmaturens avkänningsyta (1200 papper). Mätaren fungerar bättre men inte hela tiden. Förmodligen kontaktfel(spänningsfall) i någon av anslutningarna. För att montera bränsletanken bör man ha åtminstone höger bakhjul upppallat eftersom bränsletanken vid montering skall träs snett uppåt från höger till vänster.
    Tyvärr vek sig bränsleslangarna (tryck o retur) vid utragning av tanken.
    Lade på spiralskuren besinslang(eget verk) som skoning över de vikta ställena.

    MVH Knoparmoj

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng