Bilder Portad 8V Topp

Forum Övrigt SSR Bilder Portad 8V Topp

Detta ämne innehåller 10 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-01-30 21:23.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14869

    nkro
    Deltagare

    Hej

    Tog några bilder på en 8V B-motor. Som är portad.
    Kommer ihåg att det var någon som sökte det.
    Inte kollat allt änuu. Men det är en gammal GRP A topp.
    Sänkta fjäder brunnar. Orginal ventiler. Dubbla fjädrar.
    Kam enligt GRP A handling.
    Kan vara trollspeed som gjort den.

    Niklas

    #98706

    kaparn
    Deltagare

    Ska det inte vara format som en fena runt ventilstyrningen för att få bättre flöde ? Det har det varit på dom trimtoppar jag sett tidigare.

    #98707

    DanS
    Deltagare

    Jag tycker det varit trevligare att se en bild på baksidan av toppen där portnningen har ägt rum

    #98708

    nkro
    Deltagare

    Hajfena gör några andra inte.
    Här har man svarvat styrningen istället.

    #98709

    nkro
    Deltagare

    Jag själv tycker det är intressant med förbränningsrum och den sk grytan.
    Längst ut är det det bara matchat mot insugsrör.

    #98710

    nkro
    Deltagare

    En bild på avgasporten också. Har någon en bild på en topp som är gjord nu.
    Är det bara att posta i samma tråd..
    Den här kan nog vara byggd i början på 80-talet.
    Kan ha varit Ekens. Jag har för mig att trollspeed byggde hans motor.

    #98711

    DanS
    Deltagare

    Jag har bara på portade insug titta på dom olika hålen och jämför jag har aldrig sett att man rört förbränningsrummet så mycket men jag har kanske fel

    #98712

    nkro
    Deltagare

    Glömde säga att det är en turbomotor.

    Niklas

    #102469

    david v
    Deltagare

    Väldigt bra bilder!

    Du råkar inte ha nån mer på avgasporen där man kan se ungefär hur mycket porten breddats på höjd och bredd? Även Avgaskanalen innifrån förbränningsrummet skulle vara guld värt.

    Tack på förhand!

    /Hemmaportaren

    #102517

    nkro
    Deltagare

    2 till

    Niklas

    #102672

    t16
    Deltagare

    man brukar ta ur i förbränningsrummet för att luften ska flöda kunna friare mellan ventiltallrik och förbränningsrummets tak, luften går ju ej rakt in i cylindern, man brukar även svarva om ventiler lite.

    de v4 toppar jag hade var urtagna i förbränningsrummet.

    mvh

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng