Bromsar 9000 -91, Hjälp

Forum Övrigt Allmänt Bromsar 9000 -91, Hjälp

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-03-03 15:47.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

hee
    Deltagare

hej
    Jag håller på och byter bromskivor bak på en 9000 -91. Problemet som uppstått är att jag inte får in kolvarna. Jag har bytt både skivor och belägg tidigare utan att ha haft några problem. Kolvrana (båda sidorna) sitter benhårt. Det hjälper inte att att öppna luftninhgsskruven så jag misstänker något med handbromsen. Kan handbromsjusteringen hänga sig på något vis om kolvarna går ut för långt. Det är princip 0 kvar av beläggen.

Någon som har tips om hur jag ska göra?

/Henrik

noclaf
    Deltagare

Kopierat från garaget.org:

Sitter en skruv på baksidan av var ok (14mm skalle tror jag att det är), bakom den så finns det en justerskruv (insex), skruva ut den så ska kolven följa med.
    Kontrollera funktionen på oket sen bara, utifall det har tagit skada av att ni pressat in kolven.
    Lycka till.

hee
    Deltagare

Nu börjar det ringa en klocka långt bort i bakhuvudet…..

/Henrik

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng