Bromsar krånglar 96 -70

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Bromsar krånglar 96 -70

  • Författare
    Inlägg
    • januari 4, 2013 kl. 08:08 #7022

      Tjenare! Jag ska försöka hålla mig kort och koncist.

      Vänster fram, skivbroms.
      När jag bromsar så ligger bromsarna på ett tag efteråt och släpper efterhand. Så säg att jag bromsar lite för mycket på halt underlag så ligger vänster fram på trots att jag släpper vilket gör att jag får sladd.
      Det här fenomenet förekommer både i början och efter ett tags körning och blir inte bättre när bromsarna är uppvärmda.
      Det började för 1-2 veckor sedan. Har inte kört mycket med Saaben då jag har haft jobb-bilen hemma.

      Har ni någon idé?

        januari 4, 2013 kl. 08:33 #50822

        Byt bromsslangen.

        /Fredrik

          januari 4, 2013 kl. 09:50 #49251

          Jag har fått samma reaktion från andra, vela bara ha fler åsikter. Tack!

            januari 4, 2013 kl. 09:59 #49252

            Det behövs inga fler åsikter! Byt Bromsslangen!

            /Fredrik

              januari 10, 2013 kl. 09:46 #51051

              Det löste problemet, bilen känns som ny nu! Tack för hjälpen.

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.