bromsar lancia 112

Forum Övrigt Allmänt bromsar lancia 112

• Detta ämne har 12 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2012-08-31 07:59 av .
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    peteranderson
    Deltagare

hej
    har köpt en lancia 112 junior för ett antal år sen. lagat rost och lackat den. har fått igång motorn. försökt med bromsarna, köpte den med isärtagna bromsar, får inte ihop hur det ska vara fram, verkar saknas delar, köpt klossar o monteringssats men hur får man oket att sitta fast? fått ett tips att det ska vara bockade plåtar med sprintlåsning, inget som finns på meconomen iallafall.
    mvh peter

Pm’a regnr så ska jag kolla om jag hittar något!

stefan
    Deltagare

bilden på monteringssatsen säger inte mycket men det du nämner tror jag bara sitter på peugeot och citroen men å andra sidan har ju även lancian bendix så man vet ju aldrig…………
    Det är inga hål för låspinnarna i det mojängerna som är med i satsen då? På bilden är det nå avlånga historier.

På peugeot är det nå kilformade plåtar men de ingår i regel i monteringsatsen.

Pratat med mina leverantörer och det skall sitta ett bromsokssäte på fjäderbenet eller där i närheten. De går troligtvis inte att få tag på som eftermarknadsprodukt tyvärr!

peteranderson
    Deltagare

hej
    bromsokssäte finns men det går att stoppa i bromsoket men inte få fast det, i monteringssatsen är det tunna plåtbitar och små hårnålssprintar med. enligt han som ägt bilen tidigare ska vinklade plåtbitarna skjutas in mellan bromsok och bromsoksfästet, bitarna ca 2-3 mm tjocka ock bockade och sprintarna ska hålla fast bitarna.
    mvh peter

Kan du fixa lite bilder så jag kan få en uppfattning?

peteranderson
    Deltagare

hej
    ska försöka imorgon.
    mvh peter

stefan
    Deltagare

går det inte att skjuta in plåtarna då?

peteranderson
    Deltagare

jo, men jag har dem inte, pratade med en på jobbet som håller på med fiat, han sa att det är rostfria plåtar ca 2-3 mm tjocka som man låser med fårnålssprintar.
    mvh peter

Har satt min leverantörs inköpsansvarig på problemet :mrgreen:

peteranderson
    Deltagare

stefan
    Deltagare

ja men alltså de plåtarna som är med i satsen, är det inte de som ska sitta där då? Om inte de verkar stämma, vad är isåfall de till?

peteranderson
    Deltagare

hej
    plåtarna i monteringssatsen är under 1mm tjocka så de är för tunna, vet inte vad de är till.
    mvh peter

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng