Bromsok bak till Saab 99 -1970

Forum Modellspecifika forum 90/99 Bromsok bak till Saab 99 -1970

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-10-11 13:38.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

anders bodin
    Deltagare

Hej. Finns det någon som vet var man kan få tag på nya eller nyrenoverade bromsok bak till en Saab 99 -1970? Fram var inga bekymmer att hitta men bak verkar betydligt värre. Min verkstad har hittills bara hittat ett alternativ och det var att skicka oken till en firma i Malmö (tror jag) som sedan skickar dem vidare till en annan firma i Europa någonstans. Efter en månad ungefär kommer de hem i skick som nya. Verka onödigt krångligt, tycker jag. Renovera själv? Nja, det ligger inte riktigt för mig.

Jag undrar också om det finns någon femväxlad låda som passar utan krångel på en 1,7-motor? Jag vill gärna sänka motorvarvet/ljudet. Originallådan med frihjul är ändå utbytt tidigare, tyvärr. Därför tänkte jag att det kanske går att göra en liten uppgradering.

För övrigt har jag i helgen plockat bort det mesta från karossen inför den stundande omlackeringen som ska ske i höst/vinter. Den 41 år gamla, röda originallacken är inte så fin längre. Men till sommaren så… 😀

jean
    Deltagare

Jag hade lika stora problem att hitta ok bak till min 99E -72, fick till slut köpa dem i USA, gå in på http://www.rockauto.com så kan du hitta ok där till din 99.

2 ok bak kostade med frakt till Sverige 155$ som med tull och moms blev totalt 1449:- (med 6:80 i dollarkurs) dvs 725:-/styck hemma i garaget. Då var det renoverade bromsok man fick. Det tog en vecka att få hem oken, och de funkar kanon på bilen.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng