Byta hjullager till SAAB 92 1955

Forum Modellspecifika forum 92/93 Byta hjullager till SAAB 92 1955

• Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2012-09-17 18:38 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    olle_64
    Deltagare

Jag har ett missljud som jag misstänker kommer från höger framhjulslager, oljudet försvinner då jag svänger höger dvs lägger vikten på vänster framhjul.
    Har kollat i verkstadshandboken och det verkar krävas en del pressverktyg men det jag funderar över är själva lagret, hittar inget på Reservdelsshopen eller Veteranshop eller ingenstans.
    Är det någon som vet ett SKF nummer på ett kullager som passar?
    Övriga tips på lagerbytet?
    Tänkte roa mig med detta under höst- vintersäsongen.

Mvh
    Olle

stigb
    Deltagare

@olle_64 wrote:

Jag har ett missljud som jag misstänker kommer från höger framhjulslager, oljudet försvinner då jag svänger höger dvs lägger vikten på vänster framhjul.
    Har kollat i verkstadshandboken och det verkar krävas en del pressverktyg men det jag funderar över är själva lagret, hittar inget på Reservdelsshopen eller Veteranshop eller ingenstans.
    Är det någon som vet ett SKF nummer på ett kullager som passar?
    Övriga tips på lagerbytet?
    Tänkte roa mig med detta under höst- vintersäsongen.

Mvh
    Olle

SKF 6206 , 6306

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng