Byte av generator 900 -95

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Byte av generator 900 -95

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-05-27 14:07.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

robinryda
    Deltagare

Hejsan.

Håller på att byta min generator på bilen men lyckas inte få loss den. Tror jag har hittat vart den översta bulten sitter men då jag inte kan se den så vet jag inte vilket verktyg jag ska använda. Läste någonstans att det skulle vara en insexnyckel. Vilken storlek i så fall? Nu är det också oerhört trångt. Finns något man kan lossa på eller göra för att få lite mer utrymme? Har ni några andra tips för hur jag ska gå tillväga?

Tacksam för svar//Robin

knoparmoj
    Deltagare

Enligt Haynes ska man kunna ta ut den på höger sida när man tagit bort vissa plastkåpor.
    En vanlig insexnyckel är för lång enligt ett tidigare påstående i forumet.
    Dimensionen vet jag inte.

MVH Knoparmoj

kallewallin
    Deltagare

jag hade en avkapad insexnyckel och lossade med. lyckades inte få ut den genom hjulhuset så fick ta ner främre delen av avgassystemet och ta den den vägen 😉

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng