Carguard 950S -91 års 9000

Forum Modellspecifika forum 9000 Carguard 950S -91 års 9000

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-06-13 10:36.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Molte
    Deltagare

Kanske någon av er kan hjälpa mig med mitt retliga problem som kom ett par dagar efter att jag tog ut bilen från vinterförvaringen. Jag har såklart centrallås på bilen men även ett CarGuard 950S larm som styr centrallåset via fjärr.
    Samtidigt som jag larmar bilen skickas det en signal till styrningen av centrallåset att det ska låsas och vise versa när jag larmar av.
    Mitt bekymmer är att larmet endast låser bilen, det går inte att låsa upp den med fjärren längre. Larm/larm av fungerar klockrent. Låser jag upp med nyckel så följer samtliga lås med. Har jag förardörren öppen när jag larmar så låses alla lås för att sedan låsas upp igen, precis som det ska vara.
    Öppnar jag dosan med reläer för låsning och upplåsning så ser jag att båda reläerna slår. Se nedan bild.
    Det klickar även i styrenheten till larmet när jag trycker på fjärrkontrollen.
    Jag har testat att kontaktera om skarven mellan styrenheten till larmet och centrallåset utan resultat. Även försökt mäta spänningen utan resultat. Bryter jag kopplingen för upplåsning av centrallåset så reagerar styrenheten genom att inte längre låsa så det finns någon signal i kabeln.
    Frustrerad och behöver hjälp att ringa in felet!

- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

Timpa
    Deltagare

Vet inte om det hjälper men på min gamla -89 så kärvade motorn så då gav den inte signal att låsa/låsa upp övriga dörrar.
    På nyare 9000 är det annorlunda och jag vet inte när.
    Kan det vara så för dig att den orkar låsa men inte låsa upp, motorn i förardörren ?

Timpa
    http://saab9000vector.blogspot.se/

Molte
    Deltagare

Fast har jag förardörren öppen och låser med fjärren så låses alla dörrar för att sedan snabbt låsas upp igen. Märker ingen tendens till att något lås skulle gå trögare än de övriga.

MVH
    Magnus

- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng